اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی گلستان خبر داد

اعزام نخستین کاروان دانشجویان گلستانی به مناطق عملیاتی جنوب + تصاویر

خبرگزاری فارس: مسئول ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان گلستان گفت: نخستین کاروان دانشجویان گلستانی 15 اسفند عازم مناطق عملیاتی جنوب شدند.

اعزام نخستین کاروان دانشجویان گلستانی به مناطق عملیاتی جنوب + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی لشکربلوکی صبح امروز در جمع بسیجیان دانشجویی استان گلستان اظهار داشت: برای نخستین بار کاروان راهیان نور دانشجویی به صورت متمرکز از سوی ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان اعزام شدند.

وی تاکید کرد: دانشجویان در چهار مرحله به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند که نخستین کاروان 15 اسفند اعزام و تا 27 اسفند ادامه دارد.

راهیان نور تاثیرگذارترین برنامه فرهنگی دانشگاه‌ها است

مسئول ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان گلستان گفت: راهیان نور تاثیرگذارترین برنامه فرهنگی دانشگاه‌ها است به گونه‌ای که هیچ کار فرهنگی در دانشگاه‌ها به لحاظ تاثیرگذاری قابل رقابت با اردوی راهیان نور نیست.

لشکربلوکی تصریح کرد: دانشجویان با حضور در مناطق جنگی از نزدیک با ایثارگری، رشادت‌ها و دلاورمردی‌های بسیجیان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آشنا می‌شوند.

خودسازی فکری و معنوی نسل جوان مهم‌ترین برکات راهیان نور است

وی تاکید کرد: خودسازی فکری و معنوی نسل جوان از مهم‌ترین برکات این سفر معنوی است چراکه نشأت گرفته از بعد معنوی دوران دفاع مقدس است.

مسئول ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اردوی راهیان نور با هدف گسترش و ترویج فرهنگ غنی عاشورا، دفاع مقدس و سیره شهدای عالی مقام در جامعه به ویژه دانشجویان برگزار می‌شود از این رو جایگاه خود را در سطح دانشگاه‌ها پیدا کرده است و جوانان ما نباید دوران هشت سال دفاع مقدس را فراموش کنند که تجربه‌ای بس گرانبهاست.

یکی از رسالت‌های اصلی بسیج دانشجویی، ترویج فرهنگ دفاع مقدس و تربیت نیروی هم‌طراز انقلاب است.

لشکربلوکی در این خصوص گفت: با توجه به جنگ نرم دشمن در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... که باورها و اعتقادات جوانان ما را هدف قرار داده است و از طرفی وظیفه اصلی هدایت جامعه در حوزه فکر و عمل بر عهده نخبگان جامعه، دانشجویان و مبتکران خاصه بسیجیان است، از این رو راهیان نور بهترین فرصت برای تقویت باورها و ارزش‌های اسلامی برای تربیت نیروی هم‌طراز و متفکر اسلامی است.

راهیان نور بزرگ‌ترین برنامه فرهنگی میدانی است

مسئول ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان گلستان تاکید کرد: دشمن با تهاجم فرهنگی قصد زیر سوال بردن و تضعیف جمهوری اسلامی را دارد که باید هوشیار باشیم و مسیر را تشخیص دهیم، اردوی راهیان‌نور بزرگترین برنامه فرهنگی میدانی است؛ در این راستا باید تلاش کنیم در قالب اجرای برنامه راهیان نور این فرهنگ را به جامعه و نسل جدید انتقال دهیم تا بتوانیم در مقابل نظام سلطه ایستادگی کنیم و مقاومت کنیم.  

لشکربلوکی اذعان داشت: دوران دفاع مقدس موجب شد ما به هویت و اصل خویش باز گردیم و با آموزه‌های الهی و اسلامی آشنا شویم و دستاوردهای دفاع مقدس به ما کمک کرد تا در این سال‌های سخت بتوانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم و به سوی قله‌های پیشرفت حرکت کنیم.

دانشجویان با سبک زندگی شهدا مانند قناعت، ساده‌زیستی آشنا می‌شوند

وی خاطرنشان کرد: استقبال گسترده و بی‌نظیر دانشجویان از اردوی راهیان نور نشان می‌دهد که این حرکت عظیم فرهنگی در سبک زندگی دانشجویان و جوانان اثرگذاری قابل توجهی دارد و دانشجویان با سبک زندگی شهدا که همان قناعت، ساده‌زیستی است آشنا می‌شوند.

مسئول ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان گلستان در پایان اذعان داشت: این اردوی زیارتی دانشجویان را با منش زندگانی شهیدان آشنا کرده و راه و روش زندگی صحیح را به آنان تبیین می‌کنند.

انتهای پیام/2307/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول