اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بارش باران کشاورزان خوزستانی را خوشحال کرد

خوزستان در حصار ابرهای سیاه

خبرگزاری فارس: از ساعتی پیش آغاز بارش باران‌های زمستانی شادی مردم در شهرهای شمالی خوزستان به ویژه کشاورزان را رقم زد.

خوزستان در حصار ابرهای سیاه

به گزارش خبرگزاری فارس از شمال خوزستان، بارش باران در شهرهای شمالی خوزستان از بامداد امروز آغاز شده است و همچنان نیز ادامه دارد.

برپایه این گزارش، بارش باران در شهرهایی همچون دزفول، گتوند، شوشتر، مسجدسلیمان، لالی و.. آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

باران‌های موسمی و زمستانی در روزهای پایانی سال 1391 باعث شادمانی کشاورزان در این شهرها شده است و در شرایط کنونی ابرهای تیره این شهرها را محاصره کرده است.

بر اساس اظهارات برخی کارشناسان کشاورزی بارش باران در روزهای پایانی زمستان بهترین زمانی است که می‌تواند کشت گندم در استان خوزستان را آبیاری کرد.

با بارش‌باران در روزهای گذشته و امروز نیاز گندم‌زارهای خوزستان به آبیاری برطرف می‌شود و هزینه‌های جاری کشاورزان به شدت کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرهای شمالی خوزستان نقش بسیار مهمی در تولیدات محصولات کشاورزی به ویژه مرکبات و گندم دارند و به این دلیل بارش باران در این منطقه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

شهرهای شوشتر، شوش و دزفول همه ساله در رقابت تنگاتنگی در تولید گندم هستند و بارش‌های مناسب باران در شرایط کنونی باعث افزایش برداشت گندم در این شهرها می‌شود.

انتهای پیام/72006/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول