اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد

آغاز بارش‌ باران از اواخر وقت امروز/ امتداد بارش‌ها تا پایان هفته در خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل هواشناسی استان خوزستان از آغاز بارش‌های باران در استان از اواخر وقت امروز خبر داد و گفت: بارش‌های باران تا پایان هفته ادامه دارد.

آغاز بارش‌ باران از اواخر وقت امروز/ امتداد بارش‌ها تا پایان هفته در خوزستان

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی نشان دهنده تقویت سیستم باران‌زایی است که از اواسط امروز به بعد تدریجا فعالیت خود را بر روی استان آغاز کرده و از تاریخ یاد شده به بعد تا اوایل روز پنج شنبه به تناوب سبب بارش‌های خوبی به همراه وزش باد قابل ملاحظه با احتمال رعد و برق در اکثر نقاط استان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از اواسط روز پنج شنبه تا روز جمعه نیز با ریزش توده هوای سرد بر روی استان کاهش محسوس دما به همراه رگبارهای پراکنده در ارتفاعات مورد انتظار است.

وی افزود: طی روز جاری با نفوذ زبانه کم‌فشار قوی از سمت غرب و جنوب غرب انتظار افزایش ابر و وقوع رگبارهایی در شمال و شرق استان وجود دارد.

*بارش باران در اکثر نقاط خوزستان

مدیر کل هواشناسی استان خوزستان اظهار کرد: مناطق شمالی استان و ارتفاعات نیمه شمالی، قسمتی تا نیمه ابری به تدربج همراه با افزایش ابر، بارش‌های پراکنده و گاهی توام با وزش باد قابل‌ملاحظه، مناطق مرکزی و غربی، قسمتی تا نیمه ابری با احتمال رگبار پراکنده و گاهی توام با وزش باد قابل‌ملاحظه همراه خواهد بود.

وی درباره شرایط آب و هوایی در سایر نقاط خوزستان افزود: مناطق ارتفاعات نیمه شرقی و جنوب شرقی، قسمتی تا نیمه ابری بتدریج با افزایش ابر همراه با بارش پراکنده و گاهی توام با وزش باد قابل‌ملاحظه و در مناطق ساحلی و جنوبی، صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر و گاهی توام با وزش باد نسبتا شدید و از اواخر وقت با احتمال رگبار پراکنده همراه است.

*وزش تندباد تا 50 کیلومتر در ساعت

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان اظهار کرد: وضعیت هوا، صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر جهت باد، جنوبی غربی تا جنوب شرقی سرعت باد، 20 تا 30 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد 50 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

دهملایی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته رامهرمز با 31.2 و دهدز با 9.1 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط گزارش شده‌اند.

این مقام مسئول درباره شرایط دمایی در 24 ساعت آینده در شهرستان اهواز افزود: حداکثر دمای اهواز به 32.1 و حداقل به 16.2 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

انتهای پیام/72006/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول