اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل عنوان کرد

پوشش 30 هزار نفری بانوان در طرح ملی رحمت

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: در قالب طرح ملی رحمت بیش از 30 هزار نفر از بانوان این استان از آموزش‌های لازم برخوردار شدند.

پوشش 30 هزار نفری بانوان در طرح ملی رحمت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خدیجه جعفری‌اصل صبح امروز در نشست توجیهی طرح رحمت در عنبران نمین اظهار داشت: آنچه که به عنوان طرح رحمت مد نظر است، ارتقای اصول تربیتی و آموزشی بانوان به ویژه زنان خانه‌داری است که کمتر با اصول و راهکارهای تربیتی آشنایی داشته و یا در جریان این امر حساس هستند.

وی با بیان اینکه این طرح به همت دولت احمدی‌نژاد از شش سال قبل آغاز شده و به تدریج لایه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد، افزود: طرح رحمت پیام‌آور تربیت صحیح و توجه به اصول اساسی در پیشبرد اهداف متعالی نظام اسلامی است.

این مسئول بانوان را شاکله و پایه اصلی تربیت افراد جامعه برشمرد و گفت: هر چقدر این اصول و شاکله قوی‌تر باشد به همان میزان مسیر پیشرفت جامعه نیز سرعت می‌گیرد.

مشاور استاندار اردبیل در امور بانوان ابراز داشت: امروز دشمنان ما بیشترین هجمه خود را در کنار تحریم‌های اقتصادی بر فروپاشی خانواده‌ها و نظام تربیتی گذاشته‌اند تا شاید به این ترتیب ضربه‌ای به جامعه اسلامی وارد کنند، اما تکیه بر اصول حقیقی اسلام و انقلاب اجازه چنین خودنمایی را به دشمن نخواهد داد.

وی افزود: در این اوضاع و احوال پایش تربیتی و اصلاح حقیقی مد نظر است که امیدواریم با حرکت‌های منسجم آغاز شده و با همراهی مادران و بانوان فرهیخته بتوانیم اهداف واقعی را عملیاتی کنیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل  یادآور شد: طرح رحمت از برنامه‌های دولت‌های نهم و دهم است که از سال 85 تاکنون برگزار شده و بیش از 30 هزار نفر از بانوان در این طرح آموزش دیده‌اند.

جعفری‌اصل اظهار داشت: در طی این سال‌ها دستگاه‌هایی از قبیل سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه، سازمان بسیج جامعه زنان سپاه و اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) در اجرای طرح با دفتر امور بانوان همکاری کرده‌اند.

وی با اینکه محوریت خانواده بر عهده مادران است، تاثیر آموزش را در طی زندگی بشر غیر قابل انکار عنوان کرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به نقش موثر زنان در اصلاح جامعه ابراز داشت: یک زن اگر بخواهد می‌تواند جامعه‌ای را اصلاح کند و بنا به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) اصلاح یک خانواده، اصلاح جامعه است.

بی‌سوادی آفت تمام عقب‌ماندگی‌هاست

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل در نشست با معاون سوادآموزی آموزش و پرورش و مدیر فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) اردبیل در خصوص بررسی راهکارهای اجرایی در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی در جامعه زنان استان اظهار داشت: ما معتقدیم بی‌سوادی آفتی است که جامعه را از همه جهت عقب نگه می‌دارد.

وی بحث ریشه‌کنی بی‌سوادی زنان بین 10 تا 49 سال تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) را بسیاری ضروری اعلام کرد.

جعفری‌اصل افزود: آموزش و پرورش با انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی با کمیته امداد امام خمینی(ره) متعهد شده تا پایان سال آینده نسبت به سواد‌آموزی زنان بی‌سواد تحت پوشش کمیته امداد اقدام کند.

این مسئول ابراز داشت: اعتبار این طرح از سوی آموزش و پرورش تامین خواهد شد.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول