اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ژیمناستیک استان اصفهان:

کار علمی در ژیمناستیک سبب تحول ورزش در سایر رشته‌ها می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ژیمناستیک استان اصفهان گفت: کار علمی در رشته ژیمناستیک به عنوان رشته مادر، به صورت حتمی سبب تحول ورزش در دیگر رشته‌ها نیز می‌شود.

کار علمی در ژیمناستیک سبب تحول ورزش در سایر رشته‌ها می‌شود

اصغر نکوگل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه آنچنان که شایسته است به علم ژیمناستیک پرداخته نمی‌شود، اظهار کرد: با توجه به پایه بودن این رشته جا دارد مسئولان ورزشی کشور اهتمام بیشتری به این رشته داشته باشند چرا که داشتن قهرمانان طراز اول دنیا در گروی داشتن ورزشی قوی و علمی است.

وی ادامه داد: علم به روز مدرسان ژیمناستیک در کنار فراگیر بودن این ورزش و آموزش ژیمناستیک در بین سنین پایه، بسترهای لازم را برای رشد ورزش در جوامع فراهم می‌کند از این رو می‌توان گفت توجه به مباحث علمی در رشته ژیمناستیک در قالب یک رشته مادر، توجه به کل ورزش است و برای رسیدن به موفقیت در ژیمناستیک و تمام رشته‌های دیگر، باید علم را سرلوحه آموزش‌ها قرار داد.

رئیس هیئت ژیمناستیک استان اصفهان پس از اشاره به اهمیت به روز بودن مربیان در رشته ژیمناستیک به اولویت‌های این هیئت برای ارتقای سطح علمی مربیان در دو بخش آقایان و بانوان تأکید کرد و گفت: تربیت مربیان به روز با سطح علمی و عملی بالا، از اهداف و اولویت اصلی این هیئت است چرا که با توجه به تغییرات مکرر این رشته، مربیان ژیمناستیک باید به روز باشند.

* برگزاری دوره‌های مربیگری برای ارتقای سطح فنی مربیان

وی برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های ارتقای فنی را گامی مهم در این راستا عنوان کرد که می‌تواند ژیمناستیک استان اصفهان را در رسیدن به اهدافش یاری کند و افزود: از این رو در طول سال و براساس برنامه تنظیم شده دوره‌های مختلفی در سطح استان برگزار شده که برخی از آنها برای نخستین بار بوده است.

نکوگل با بیان اینکه در طول دو دهه اخیر ورزشکاری از اصفهان در سطح کشوری شاخص نبوده است، تاکید کرد: در طول دو سال گذشته این مسئله در هیئت رئیسه این هیئت مورد آسیب‌شناسی قرار گرفته و برنامه‌هایی برای تغییر وضعیت موجود و حضور اصفهان در جمع استان‌های شاخص ژیمناستیک تنظیم شده است.

این مسئول ادامه داد: در این راستا تصمیم گیری شده که مربیانی را از سایر استان‌ها به صورت ادواری به اصفهان دعوت کرده و از تجربیات به روز و علمی آنها برای بارور‌سازی ظرفیت‌های مربیان جوان استان بهره‌برداری لازم را داشته باشیم که در اسفند ماه سال آتی این تصمیم به مرحله عملیاتی رسیده و اردوهای ورزشکاران منتخب و مربیان آنها در دو بخش بانوان و آقایان در خانه ژیمناستیک استان اصفهان برگزار شد.

رئیس هیئت ژیمناستیک استان اصفهان به حضور تیم‌های اصفهانی در لیگ‌های مختلف با حمایت هیئت اشاره کرد و گفت: رشته ژیمناستیک باید از سوی باشگاه‌های حرفه‌ای استان مورد حمایت قرار بگیرد، اما به دلیل نداشتن تبلیغات در سطح بین‌المللی، هیچ باشگاه استانی از ژیمناستیک پشتیبانی نمی‌کند.

وی متذکر شد: شرکت در لیگ برای ارتقای سطح ورزشکاران و ارزیابی عملکرد آنها در رقابت با ورزشکاران سایر استان‌ها ضروری بوده و از این رو با هزینه هیئت تیم‌هایی را در دو بخش بانوان و آقایان در مسابقات لیگ‌های مختلف ژیمناستیک شرکت دادیم که نتیجه آن کسب چندین عنوان برتر بود.

انتهای پیام/63006/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول