اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آستارا:

آستارا نیازمند حوزه علمیه خواهران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آستارا گفت: این شهرستان نیازمند احداث حوزه علمیه خواهران است.

آستارا نیازمند حوزه علمیه خواهران است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا در مراسم احسان و نیکوکاری این شهرستان با اشاره به اینکه کار خیر و احسان تنها در مدرسه‌سازی، ساختن مسجد و دیگر اعمال نیک خلاصه نمی‌شود، اظهار کرد: احوالپرسی، عیادت از مریض و صله ارحام و حتی سلام کردن نیز نوعی احسان و نیکوکاری محسوب می‌شود که باید انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه افزایش روزی، سعادت دنیا و زندگی توٱم با آسایش، آرامش و افزایش ثروت از جمله آثار مادی انجام امور خیر برای انسان است، افزود: خداوند انسان‌های خیر را بسیار دوست دارد و رستگاری، جلب رحمت خاص خداوند، رهایی از عذاب، محو گناهان، بهره‌گیری از نام نیک و حفظ آن ها از ترس و اندوه روز قیامت را از جمله آثار معنوی کار خیر برای انسان قرار داده است.

امام جمعه آستارا اولویت انجام کارهای خیر و آغاز آن را از خویشاوندان، نزدیکان و همسایگان دانست و تصریح کرد: هر انسان خیری می‌تواند به فقرا، نیازمندان، یتیمان، مستضعفان و در راه‌ماندگان کمک کند.

وی کمک و سرمایه‌گذاری خیران در مراکز علمی مانند مدارس، دانشگاه و حوزه‌های علمیه را جزو بهترین اعمال خیر عنوان کرد و یادآور شد: کسی که در این مراکز تحصیل کرده و سپس مسئولیتی را پذیرفته است و به مردم خدمت می‌کند بخشی از ثواب خدمت او به حساب آن فرد خیری که در آن مدرسه یا حوزه سرمایه‌گذاری کرده بر می‌گردد که نوعی صدقه جاریه محسوب می‌شود.

حافظ‌نیا با بیان اینکه آستارا اکنون دارای یک حوزه علمیه ویژه برادران است، خاطرنشان کرد: این حوزه نیاز به کمک و حمایت خیران دارد.

وی نیاز شهرستان مرزی آستارا به احداث حوزه علمیه ویژه خواهران را بیش از برادران دانست و اضافه کرد: با چنین کاری می‌توان بسیاری از ناهنجاری‌های موجود را کاهش داد.

مدرس حوزه و دانشگاه، خانواده‌های معظم شهدا را بهترین خیران کشور دانست و خاطرنشان کرد: اگر ما به عنوان خیران حاضریم از مال خود در راه خدا بگذریم این عزیزان فرزندان خود را برای پاسداری از نظام و آرمان‌های انقلاب و ولایت فقیه احسان کرده‌اند که باید به آن ها افتخار کنیم.

انتهای پیام/84002/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول