اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کاشان:

مسئولان به جای حواشی به رفع گرانی‌ها بپردازند / آمانو حق تهدید ملت ایران را ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کاشان گفت: مسئولان به جای پرداختن به حواشی و مسائل درجه دوم و سوم به رفع گرانی‌ها و دفاع از محرومان و مستضعفان بپردازند.

مسئولان به جای حواشی به رفع گرانی‌ها بپردازند / آمانو حق تهدید ملت ایران را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام علی احتشام با اشاره به فوت هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا از وی به عنوان یکی از رویش‌های نهضت انقلاب اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: اگر انقلاب اسلامی روند دیکتاتوری ابرقدرت‌های شرق و غرب را به چالش نمی‌کشید دیگر کسانی مانند چاوز پیدا نمی‌شدند که در برابر عربده‌کشی‌های استکبار و صهیونیزم جهانی بایستند.

وی با یادآوری موضع‌گیری ضد صهیونیستی چاوز در جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه خاطرنشان کرد: چاوز مردی بود که به اندازه‌ای که می‌فهمید در دفاع از محرومان و طبقات پایین جامعه کوشش کرد.

امام جمعه موقت کاشان به حواشی پس از مرگ رئیس جمهور فقید ونزوئلا نیز اشاره و از آن به عنوان موجی درجه دوم و سوم یاد کرد و گفت: نباید از طرفی این شخصیت انقلابی را آنچنان بالا برد و از سوی دیگر هم اگر کسی این خطا را مرتکب شد با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر عدم ایجاد اختلاف تا زمان انتخابات نباید این اشتباه فضایی را برای سوءاستفاده فراهم کند.

احتشام با بیان اینکه نباید به "چاوز" شهید گفت عنوان کرد: مگر شهید واژه پایینی است و مگر می‌توان برای هر کسی و با هر شخصیتی از این واژه استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید در اظهار نظرهای خود سنجیده سخن بگویند یادآور شد: البته باید توجه داشت همین قدر که علمای بزرگ نادرست بودن این تحلیل را بیان کردند کافی است و نباید مسئولان با جوسازی‌های رسانه‌ای از هدف مهم خود یعنی مبارزه با گرانی‌ها و دفاع از حال محرومان و مستضعفان غافل شوند.

احتشام در بخش دیگری از خطبه‌ها، انتخاب مجدد آمانو به عنوان مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای و خط و نشان کشیدن‌های وی برای بازدید از مرکز پارچین را اتفاقی قابل پیش‌بینی دانست و گفت: پس از آنکه دشمنان نتوانستند پای میز مذاکره امتیاز بگیرند و با فشارهای رسانه‌ای موفق به رسیدن به خواسته‌های نابجای خود شوند باید منتظر چنین واکنشی باشیم.

وی خطاب به مسئولان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای و صحنه‌گردانان آن گفت: شما در مقابل هند، پاکستان و حتی کره شمالی که از ظرفیت‌های جمهوری اسلامی برخوردار نبودند کاری از پیش نبردید حال چگونه می‌خواهید جلوی پیشرفت ملت بزرگ ایران را بگیرید؟

خطیب نماز جمعه کاشان در ادامه با محکومیت کشتار وحشیانه شیعیان در پاکستان آن را اقدامی طراحی شده توسط استکبار و صهیونیزم جهانی که توسط گروه‌های تکفیری به مرحله اجرا درآمد قلمداد و عنوان کرد: چرا مدعیان حقوق بشر زمانی که حیوانی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد یا فردی به واسطه جرم و جنایتش مورد مجازات قرار می‌گیرد با رسانه‌های تبلیغاتی‌شان به میدان می‌آیند اما اکنون در برابر این همه مظلومیت خاموشی در پیش گرفته‌اند.

احتشام در ادامه تقارن عید نوروز با ایام فاطمیه را یادآور شد و گفت: نیروهای فرهنگی به خصوص در شهری مانند دارالمؤمنین کاشان باید با اتخاذ یک سیاست مناسب و بهره‌گیری از شیوه‌های مؤثر اطلاع‌رسانی، موجبات رعایت حرمت مظلومه بزرگوار جهان اسلام و دختر نبی اکرم(ص) را فراهم کنند.

وی با تأکید بر اینکه نباید به بهانه تقویت گردشگری اجازه دهیم ایام سوگواری مورد دهن کجی قرار گیرد ابراز داشت: نهادهای فرهنگی و گردشگری شهرستان باید به گونه‌ای فضای شهر را آماده کنند تا کسانی که وارد کاشان می‌شوند با تمام وجود دارالمؤمنین بودن آن را درک کنند.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه فرا رسیدن هفته تجلیل از مقام شهدا و تأسیس بنیاد شهید را گرامی داشت و گفت: تنها روز تقویمی شهید به شهید تعلق ندارد بلکه تمام برخورداری‌های معنوی و مادی ما به برکت خون پاک شهدا است.

وی همچنین بهره‌مندی مناطق کشور از نزولات آسمانی اخیر در روزهای پایانی سال را به فال نیک گرفت و از استغفار به درگاه احدیت و همچنین کمک به محرومان به عنوان شیوه‌های شایسته شکر این نعمت نام برد.

انتهای پیام/2406/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول