اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان تأکید کرد

لزوم ارتقای آگاهی و بینش عمومی نسبت به مسائل سیاسی و اقتصادی

خبرگزاری فارس: امام جمعه همدان بر لزوم ارتقای آگاهی و بینش عمومی نسبت به مسائل سیاسی و اقتصادی تأکید کرد و گفت: این امر گامی ارزشمند در راستای تعالی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

لزوم ارتقای آگاهی و بینش عمومی نسبت به مسائل سیاسی و اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه همدان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، تأسی به این مهم را سبب رهایی از گرفتاری‌های دنیوی و اخروی دانست.

وی با اشاره به اجلاس دوم خبرگان رهبری، این اجلاس را مایه خیر و برکت دانست و افزود: نتایج این اجلاس قابل اعتماد است چرا که بانی مجلس خبرگان رهبری امام راحل(ره) بود که خود از شایسته‌ترین افراد است.

خطیب جمعه همدان تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین مسئولیت‌های خبرگان رهبری این است که در هر مقطعی که ضرورت ایجاب کند برای رهبری نظام دینی و اسلامی تصمیم‌‌گیری می‌شود که این امر مهم با حضور مجتهدین و عالمان دینی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری پس از ارتحال جانگداز امام راحل(ره) تصمیم بسیار حساب شده و خداپسندانه‌ای را مبنی بر رهبری آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی گرفتند، گفت: مقام معظم رهبری طی سال‌های پس از ارتحال امام خمینی(ره) کشتی انقلاب را در دریای پر تلاطم و مواج تحریم‌ها و تهدیدها به خوبی سکانداری کردند.

محمدی با بیان اینکه دغدغه تک تک افراد عضو مجلس خبرگان رهبری آسایش مردم و در نهایت رشد و تعالی همه جانبه کشور، نظام و انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: دیروز در خدمت مقام معظم رهبری برای ارائه گزارش مجلس خبرگان بودیم که بیانات مبسوطی داشته و در زمینه اقتصاد مقاومتی و مسائل مهم کشوری سخن گفتند.

وی با اشاره به سخن رهبر انقلاب مبنی بر اهمیت انتخابات پیش رو، با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده بسیار سرنوشت‌ساز است، گفت: در دین مقدس اسلام تشکیل دولت و حکومت از واجب‌ترین واجبات است.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن اشاره به سخن امام علی(ع) مبنی بر اینکه چهار مورد است که اگر هر حکومتی آن‌ها را اصلاح نکند به سراشیبی سقوط خواهد افتاد، خاطرنشان کرد: نخستین این موارد دوری از اصول و موارد اساسی نظام است چرا که هر حکومتی وظیفه دارد تقویت کننده کارهای اساسی و بنیادی نظام خود باشد.

وی ادامه داد: مورد دوم مورد نظر امیرالمؤمنین (ع)، پرداختن به شاخ و برگ‌ها به جای اصل و اصول اساسی است که بر این اساس حکومت‌ها اگر افراد نالایق را به کار گیرند و انسان‌های کارآمد را کنار بگذارند، هرگز به موفقیت نخواهد رسید.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رهبر گمراه، مردمش را نیز به گمراهی می‌کشاند، اظهار داشت: اصول و نیازهای اساسی مردم نباید به فراموشی سپرده شود که در نتیجه شاهد آن نیز فقر و بدبختی در کشورهای اروپایی، انگلیس و امریکا است که در آن‌ها تنها حقوق مرفهان مورد توجه است.

وی با اشاره به اعتراف امریکا مبنی بر اینکه فشارهای اقتصادی وارد شده بر ایران طی چند 100 سال اخیر بی‌سابقه بوده است، گفت: دشمن شریان اقتصادی ما را هدف قرار داده اما ایستادگی مردم مشت محکمی بر دهان آن‌ها است.

امام جمعه همدان با تأکید بر لزوم ارتقای آگاهی و بینش عمومی نسبت به مسائل سیاسی و اقتصادی نیز این مهم را گامی ارزشمند در راستای تعالی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی با تأکید بر لزوم انتخاب آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری عدم توجه به این امر مهم را ضعفی بزرگ دانست و گفت: روز گذشته که در محضر مقام معظم رهبری بودیم ایشان تأکید داشتند که به مردم باید امید داده شود و خاطرنشان کردند که توطئه‌های چندین ساله دشمن همواره خنثی شده و ایران اسلامی روز به روز قوی و دشمن خوار و ضعیف‌تر شده است.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش یکی از مصیبت‌های استان همدان را کم آبی دانست و گفت: بارها به مسئولان گفته‌ام که ما در استان صنعت نداریم و کارخانجات کوچک ما نیز اغلب تعطیل هستند و اگر نتوانیم اصل کشاورزی را احیا کنیم جامعه به کارهای سطحی و شغل‌های کاذب روی خواهد آورد.

وی با بیان این که باید هرجا که کاری پیش نمی‌رود، مدیر ناکارآمد را برکنار کرد، تصریح کرد: نمی‌توان کارخانه‌های مولد را تعطیل کرد و بعد جلوی قاچاق را هم گرفت، بلکه باید هرجا که کار و تولید و خدمات باشد، شغل‌های کاذب نیز از بین می‌روند.

امام جمعه همدان با اشاره به اهمیت کشاورزی در آیات و روایات اسلامی نیز گفت: کشوری که آب و خاک داشته باشد و باز هم فقیر باشد، باید جستجو کرد که چه ضعفی دارد که نگاه خدا از آن کشور برگشته است.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت‌های کشت و زراعت در کشور خاطرنشان کرد: ایران با این همه منابع طبیعی که در اختیار دارد چرا باید از دیگر کشورها میوه وارد کند، این مقوله نیازمند آسیب‌شناسی و فرهنگسازی ریشه‌ای در زمینه درختکاری و کشاورزی است.

انتهای پیام/89004/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول