اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان سمیرم خبر داد:

شناسایی 400 متخلف صنفی در سمیرم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان سمیرم گفت: از 12 هزار مورد بازرسی‌های انجام شده در سمیرم 400 متخلف صنفی شناسایی و به اداره تعزیرات معرفی شده‌اند.

شناسایی 400 متخلف صنفی در سمیرم

اردشیر نوابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم از فعالیت شبانه‌روزی 6 بازرس در سطح بازار شهرستان سمیرم در راستای اجرای طرح مانور نظارتی ویژه ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: این طرح از اول اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین 92 ادامه دارد.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 12 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی فعال در این شهرستان انجام شده که از مجموع این بازرسی‌ها تعداد 400 مورد تخلف شناسایی و برای رسیدگی به اداره تعزیرات معرفی شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سمیرم همچنین از اجرای طرح تنظیم بازار از 25 بهمن ماه امسال خبر داد و تصریح کرد: با تدابیر دولت کالاهای ضروری از جمله برنج، گوشت قرمز و سفید که در پایان سال با افزایش قیمت روبرو بودند و قبلاً دولت ذخیره‌سازی کرده بود وارد بازار و با قیمت مصوب و با نظارت این اداره بین مصرف‌کنندگان توزیع شد.

وی یادآور کرد: تاکنون 200 تن برنج دانه بلند، 92 تن گوشت مرغ و هشت تن گوشت قرمز در سطح شهرستان سمیرم توزیع شده است و این روند تا پایان سال ادامه دارد.

نوابی اضافه کرد: از تاریخ 25 اسفندماه به بعد پرتقال و سیب درختی وارد بازار و بین مصرف‌کنندگان توزیع می‌شود.

وی به اشتغال 91 درصدی مردم سمیرم به کشاورزی و تولید محصول سیب اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه سیب درختی جنبه صنفی ندارد، اما وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای حمایت از تولیدکنندگان در اوایل مهرماه (زمان برداشت سیب) که با مشکلات فروش سیب روبرو بوده، برای خرید این محصول اطلاع‌رسانی کرد.

این مسئول تصریح کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت سمیرم به تمامی تولید کنندگان، مستأجران و شوراهای اسلامی شهر و روستا و بخشداری‌ها اعلام کرد که در صورت تمایل برای خرید این محصول برای عقد قرارداد به سازمان مربوطه مراجعه نمایند که برخی از مستأجران و تولیدکنندگان اقدام کردند.

اردشیر نوابی با بیان اینکه شماره تلفن 124 ستاد اداره بازرگانی سمیرم به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایات و تخلفات واحدهای صنفی است، گفت: با نظارت بازرسان با هرگونه تخلف در حق مصرف‌کنندگان، برابر قانون و مقررات برخورد می‌شود.

به گزارش فارس ، شهرستان سمیرم با بیش از 2 هزار و 800 واحد صنفی در فاصله 165 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/2301/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول