اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم خبر داد

اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه سمیرم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم گفت: در راستای استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی بقاع متبرکه و تبدیل آن‌ها به قطب فرهنگی طرح آرامش بهاری، در 10 امامزاده شهرستان سمیرم اجرا می‌شود.

اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه سمیرم

علی مبشری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: طرح آرامش بهاری در جوار 10 امامزاده و بقاع متبرکه شهرستان سمیرم از 26 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه برای استقبال از میهمانان نوروزی در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی بقاع متبرکه، تبدیل آن‌ها به قطب فرهنگی، انس و تقویت باورهای دینی ـ مذهبی را از مهم‌ترین اهداف این طرح دانست و افزود: حضور روحانی و انجام نماز جماعت، ارائه خدمات رفاهی، توزیع بروشور و کتابچه‌های آرامش بهاری، برگزاری مراسم ویژه تحویل سال نو و اجرای مسابقات فرهنگی با محوریت معرفی امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان از برنامه‌های شاخص این طرح ویژه ایام نوروز است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم تصریح کرد: به منظور معرفی بیشتر این بقاع با هماهنگی ستاد تسهیلات نوروزی، این اماکن در نقشه مراکز زیارتی و سیاحتی شهرستان برای توزیع بین مسافران گنجانده شده است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی یادآور شد: با توجه به این که امامزاده سلطان ابراهیم (ع) سمیرم امامز‌اده شاخص و قطب فرهنگی شهرستان است، برنامه‌های تحویل سال نو از جمله قرائت سوره آل‌یاسین، پخش موسیقی و دعای تحویل سال نو و پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری به صورت زنده و اجرای برنامه‌های فرهنگی دیگر به صورت ویژه با حضور عموم مردم در این امامز‌اده برگزار می‌شود.

گفتنی است، شهرستان سمیرم با 120 مسجد، 26 حسینیه و 23 امامزاده در فاصله 165 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/2301/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول