اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه صورت می‌گیرد

نظارت بر سلامت مردم و گردشگران کهگیلویه با 10 تیم بازرسی

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه با اعلام خبر حضور گشت‌های بهداشت محیط تا 16 فروردین 92، گفت: این گشت‌ها در قالب 10 تیم بازرسی بر سلامت مردم و مسافران کهگیلویه، نظارت دارند.

نظارت بر سلامت مردم و گردشگران کهگیلویه با 10 تیم بازرسی

 سید محمدهاشم طاعتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهدشت اظهار کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی از اول اسفندماه با هدف تشدید نظارت بر اماکن عمومی مانند گردشگاه‌ها، مسافرخانه‌ها، آرایشگاه‌ها، جایگاه‌های اسکان موقت مسافران نوروزی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی آغاز می‌شود.

سرپرست مرکز بهداشت کهگیلویه افزود: در طرح بسیج سلامت نوروزی شهرستان کهگیلویه، علاوه بر شهر دهدشت، چرام، لنده، دیشموک و قلعه رئیسی نیز تحت پوشش قرار می‌گیرد.

طاعتی با اشاره به حساسیت مراکزی مانند رستوران‌ها، کبابی و قصابی‌ها، ادامه داد: سلامت و امنیت بهداشتی حق تمام شهروندان و مسافرانی است که تعطیلات خود را در این شهرستان سپری می‌کنند.

سرپرست مرکز بهداشت کهگیلویه با اشاره به برخورد اعتراض‌آمیز برخی متصدیان تهیه و توزیع مواد غذایی با بازرسان بهداشت گفت: رفع مشکلات بهداشتی، نیازمند همکاری عمومی است.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش‌ جمعیت‌ و گسترش‌ شهرها، و معضلات‌ و مشکلات‌ مرتبط با سلامت‌ افراد، این موضوع از اهمیت‌ ویژه‌ای برخوردار شده‌ که یکی‌ از مهم‌ترین مؤلفه‌های آن بهداشت مواد غذایی و مراکز تهیه و توزیع آن است.

طاعتی با تأکید بر رعایت استانداردهای بهسازی‌ و بهداشتی‌ در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی اظهار کرد: با توجه‌ به‌ آیین‌نامه‌های‌ موجود، مواردی‌ از قبیل‌ دریافت‌ کارت‌ تندرستی‌ کارکنان‌، کاشی‌‌کاری‌ دیوارها و کف‌، تهویه‌‌ ساختمان‌، تأمین‌ آب‌ آشامیدنی‌ را مورد بازرسی قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: کاردانان‌ و کارشناسان‌ بهداشت‌ محیط، هم چنین مسئول‌ کنترل‌ آب‌ آشامیدنی‌ و مواد غذایی‌ تهیه‌ و پخش‌ شده‌ در مناطق‌ تحت‌ پوشش‌ خود هستند که‌ با کلرسنجی‌ و نمونه‌برداری‌ از آب‌ و نمونه‌برداری‌ از مواد غذایی‌ این‌ امور را انجام‌ می‌دهند.

این مسئول حوزه بهداشت؛ آگاهی‌، همراهی‌ و همکاری‌ جامعه را سبب ارتقای سلامت جامعه دانست و گفت:  توجه‌ مردم‌ به‌ مقوله‌‌ بهداشت‌ محله‌، شهر و مراکز تهیه‌ و فروش‌ مواد غذایی‌ و اماکن ‌عمومی‌، بازرسان‌ بهداشت‌ محیط را در رسیدن‌ به‌ اهداف‌ خود که‌ همان‌ سلامت‌ و بهداشت‌ جامعه‌ است‌ یاری‌ می‌کند.

 وی با بیان این‌که مسئول‌ بودن‌ افراد جامعه‌ نسبت‌ به‌ سلامت‌ و پاکیزگی‌ شهر اهمیت‌ بسیاری در دستیابی به اهداف جامعه سالم دارد، عنوان کرد:‌ دقت شهروندان‌ نسبت‌ به‌ تاریخ‌ تولید، انقضا، شماره‌‌ پروانه‌‌ ساخت‌، سری‌ ساخت‌، آدرس‌ کارخانه‌، هم چنین‌ توجه‌ به‌ محل‌ خرید و موارد بهسازی‌ و بهداشتی‌ مکان‌‌های‌ کسب‌، زمینه‌ساز تأمین سلامت جامعه است.

انتهای پیام/82008/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول