اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی استان کردستان:

مرزهای کردستان امن‌ترین مرزهای کشور است

خبرگزاری فارس: فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: مرزبانی با برخورداری از نیروی انسانی متعهد و قوی بر مرزهای استان اشرافیت کامل دارد تا جایی ‌که مرز کردستان را به امن‌ترین مرزهای کشور تبدیل کرده است.

مرزهای کردستان امن‌ترین مرزهای کشور است

سردار عزت‌الله رشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: نقش مردم در تعامل با مرزداران مرزبانی و سایر نیروهای امنیتی و برقراری امنیت پایدار مشهود است که پیگیری امورات مرزی توسط خود مردم مرزی این ادعا را اثبات می‌کند.

وی، ایجاد چهار بازارچه موقت مرزی را یکی از اقدامات خوب نظام اسلامی برای مراودات مرزنشینان و ایجاد زمینه‌ای برای کسب درآمد آنان دانست و از فعالیت 9 هزار نفر از مردم مناطق مرزی در این بازارچه‌ها خبر داد.

سردار رشیدیان خاطرنشان کرد: افراد فعال در این بازارچه‌ها دارای کارت تردد هستند و با هدف تأمین معیشت خانواده، هر فرد می‌تواند در هر هفته سه بار از این معابر مرزی تردد کرده و مقدار مشخصی کالا مبادله کند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان در ادامه به اجرای حریم مرز در استان اشاره کرد و افزود: مردم مرزنشین استان در اجرای این طرح نیز ما را کمک می‌کنند؛ به گونه‌ای که خود آنها در نصب تابلوهای حریم مرزی مشارکت جدی داشتند.

به گفته وی، اجرای این طرح منعی در انجام فعالیت‌های دامپروری و کشاورزی روستاهای مرزی ندارد و آنها به راحتی همچون گذشته فعالیت‌های روزمره خود را استمرار می‌بخشند.

رشیدیان یادآور شد: برای برخورد با سوءاستفاده برخی افراد سودجو و جلوگیری از اینکه چنین افرادی در قالب مردم منطقه به حریم مرزی وارد نشوند، برای کشاورزانی که زمین‌های آنان در این طرح قرار گرفته، کارت شناسایی صادر شده است.

وی همچنین به 227 کیلومتر مرز مشترک استان کردستان با کشور عراق اشاره کرد و گفت: این مقدار مرز با استفاده از حفر کانال، ایجاد سیم خاردار و فنس‌کشی، ایجاد پست‌های ثابت، گشت‌های خودرویی و استفاده از دستگاه‌های اپتیکی و الکترونیکی در قالب انسداد مرز کنترل می‌شود.

رشیدیان اضافه کرد: اگرچه بودجه انسداد مرز کافی نیست؛ اما با همین مقدار اعتبار سالانه، اقدامات خوبی انجام شده و بسیاری از مشکلات را برطرف کرده است.

فرمانده مرزبانی استان کردستان در ادامه از کشف و ضبط قابل توجه قاچاق در مرزهای استان خبر داد و 24 میلیون و 344 هزار نخ سیگار، 491 هزار و 106 لیتر سوخت، 2 میلیون و 705 هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، 4 هزار و 521 قلم لوازم خانگی و 9 هزار و 863 دستگاه ماهواره را از جمله کشفیات مرزبانی در 10 ماهه امسال ذکر کرد.

وی، دو میلیون و 136 هزار مورد البسه خارجی، شش میلیون و 535 هزار قلم دارو و مقدار زیادی مواد آتش‌زا را از دیگر کشفیات مرزبانی در مدت یاد شده برشمرد.

رشیدیان خاطرنشان کرد: در این ارتباط یک هزار و 372 پرونده تشکیل و برای سیر قانونی آن تحویل مقامات قضایی شده است.

وی در پایان بار دیگر همکاری و تعامل مرزنشینان کردستان در زمینه برقراری و حفظ امنیت پایدار با نیروهای امنیتی و به ویژه مرزبانی را شایسته تقدیر خواند و خواستار ادامه این همکاری به منظور نیل به اهداف مدنظر و دفاع از کیان اسلامی ایران شد.

انتهای پیام/79001/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول