اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال بارش سنگین برف و کولاک شدید

محور خلخال - اسالم مسدود شد

خبرگزاری فارس: محور خلخال - اسالم که از گردنه‌های صعب‌العبور کشور است به دلیل کولاک شدید و بارش برف سنگین تا اطلاع ثانوی مسدود شد.

محور خلخال - اسالم مسدود شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون فرماندار خلخال عصر امروز در جریان بازدید از این محور اظهار داشت: ‌این محور مواصلاتی از دیشب به دلیل کولاک شدید و همچنین یخبندان احتمالی به روی مسافران و رانندگان گذری بسته شد تا با اعمال این محدودیت حادثه‌ای برای رانندگان و مسافران گذری به وجود نیاید.

محسن مردی تصریح کرد:‌ در حالی که روستای نمهیل خلخال در جنوب غربی این شهرستان شاهد به بار نشستن شکوفه‌های درختان است در نزدیکی این منطقه بارش برف و کولاک رفت و آمد را برای اهالی سخت کرده و تن پوش سفیدی را به این منطقه داده است.

وی خاطر نشان کرد: بارش برف امروز سبب شد تا کلیه مقاطع تحصیلی در شهرستان تعطیل شود و ما از رانندگان انتظار داریم با توجه به توصیه‌های پلیس راه حتماً از زنجیر چرخ و دیگر تجهیزات ایمنی استفاده کرده و بدون این تجهیزات راهی سفر نشوند.

مردی اضافه کرد: به کمک راهداران و پلیس راه در 24 ساعت گذشته بیش از 50 خودروی گرفتار شده در برف و کولاک نجات یافته و مسافران آن به مکان امن انتقال داده شدند.

معاون فرماندار خلخال بیان کرد: کلیه رانندگان و مسافران که قصد عزیمت به مرکز کشور از طریق گردنه‌های خلخال به سمت گیلان را دارند باید زنجیر چرخ به همراه داشته و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما بارش برف که مدارس اردبیل را نیز به تعطیلی کشاند و دانش‌آموزان و معلمان را خانه‌نشین کرد به دلیل سرما و یخبندان شدید اتفاق افتاد به طوریکه در شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر و خلخال تمامی مقاطع تحصیلی به دلیل سرما و یخبندان شدید تعطیل شد.

هر چند در حال حاضر بارش برف به شکل خفیف و پراکنده ادامه دارد اما وزش شدید باد که سرعت آن به 41 کیلومتر در ساعت می‌رسد سبب کولاک شدید در نقاط مختلف استان شده است.

ارتفاع برف در برخی از کوچه‌ها و خیابان‌های اردبیل به 15 تا 40 سانتیمتر متغییر است و در کنار آن برودت هوا بر مشکلات رفت و آمد افزوده است.

دمای هوا که تا 20 درجه کاهش یافته امشب و سحرگاه جمعه به منفی 20 درجه می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود با گذر این سامانه از روز شنبه هوا به تدریج وضعیت آرام‌تری پیدا کند.

در اخطاریه‌ای که اداره کل هواشناسی استان در مورد افت دما تا 20 درجه صادر کرد از ساکنان استان خواسته شده از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند و در صورت ضرورت تردد در جاده‌های مواصلاتی منطقه نقاط ایمنی را رعایت کنند.

پلیس راه نیز اعلام کرد تردد در محورهای مواصلاتی و گردنه‌های برفگیر این استان بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست.

براساس اعلام پلیس راه و معاونت راهداری راه و شهرسازی استان با توجه به شرایط جوی حاکم بر منطقه و صعب‌العبور بودن گردنه‌هایی همچون الماس و صایین به رغم نمک‌پاشی به دلیل برودت هوا و یخ بستگی به رانندگان توصیه می‌شود از تردد در این محورها جانب احتیاط را رعایت کنند.

جاده نیر به سراب به دلیل مه‌آلود بودن و وزش باد و کولاک در ساعاتی از روز بسته شده ولی با تلاش راهداران این محور بازگشایی شد.

در محور مشگین‌شهر به مغان نیز به دلیل کولاک شدید رانندگان باید از زنجیر چرخ استفاده کنند.

تلاش برای بازگشایی 50 محور ارتباطی در نمین و نیر

به دنبال بارش سنگین برف تلاش راهداران برای بازگشایی 50 راه روستایی در شهرستان نمین و نیر ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به دنبال بارش برف سنگین راه ارتباطی بیش از 30 روستای شهرستان نمین شامل آبی‌بیگلو و عنبران مسدود شده به طوریکه ارتفاع برف در این شهرستان به 30 تا 45 سانتیمتر می‌رسد.

با تلاش راهداران گردنه حیران بازگشایی شده و تردد در آن جریان دارد و تلاش می‌شود تا راه‌های روستایی نیز به سرعت بازگشایی شده و تردد در آنها جریان پیدا کند.

میزان برف در ارتفاعات مشگین‌شهر نیز که به بیش از یک متر می‌رسد مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

بارش برف سبب مسدود شدن راه ارتباطی 270 روستای این شهرستان شد که تاکنون با تلاش راهداران 70 مورد آنها بازگشایی شده است.

بارش برف سنگین و بی‌سابقه در این موقع از سال در مشگین‌شهر سبب اختلال در زندگی روزمره اهالی شده و بسیاری از کارها به حال تعطیل یا نیمه تعطیل درآمده است.

انتهای پیام/62003/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول