اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتاق تعاون خراسان‌رضوی:

تنها 10 درصد وام‌های دولت به بخش تعاون اختصاص دارد

خبرگزاری فارس: دبیر اتاق تعاون خراسان‎رضوی با بیان اینکه تعاون چشمه جوشان اشتغال است گفت: تنها 10 درصد وام‌های دولت به بخش تعاون اختصاص دارد.

تنها 10 درصد وام‌های دولت به بخش تعاون اختصاص دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد رضویان‎راد ظهر امروز در میزگرد تخصصی اقتصادی مدیران اتحادیه‏ها و شرکت‏های تعاونی خراسان‎رضوی  اظهار کرد: روحیه تعاون و تعامل بین بخش‎های صادراتی و تعاونی در حد زیادی وجود دارد و فضای همدلی و همفکری در این زمینه باید تقویت شود.

وی در ادامه تشکیل کمیسیون مشترک برای حل مشکلات تعاونی‌ها استان را نیز از دولت خواستار شد.

رضویان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تعاون، تصریح کرد: باید اقدامات لازم برای هم جهت نمودن بخش دولتی و تعاونی در ابعاد قانونی در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری انجام شود؛ تعاون اقتصادی یعنی کار را به مردم واگذار کنند.

دبیر اتاق تعاون خراسان‌رضوی بیان داشت: اتاق تعاون و اتحادیه‌ها باید با اعتماد کامل مطالباتشان را پیگیری و بررسی کنند.

وی بزرگترین پیام سال را پویایی و تلاش مضاعف عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به اهداف بلند نظام و توسعه اقتصاد کشور، باید از همه‌ی ظرفیت‌ها استفاده و توانمندی‌های بخش خصوصی و تعاونی را شناسایی کنیم.

دبیر اتاق تعاون خراسان‌رضوی تصریح کرد: باید قانون را اصلاح کنیم و این  ضعف را تبدیل به نقطه قوت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های بازرگانی ما نه تنها حمایت نمی‎شوند بلکه روز به روز ضعیف‌تر می‌شوند، ماشین‎آلات و ابزار ما نسب به دیگر کشورها 20 سال عقب هستند و این باعث پایین آمدن کیفیت تولیدات می‎شود.

رضویان ادامه داد: باید اصل پیشگیری را هدف قرار دهیم تا بتوانیم پیشگیری را تقویت کنیم.

دبیر اتاق تعاون در رابطه با اقداماتی که در بخش مردمی تعاون اقتصاد در استان خراسان‎رضوی انجام شده است، اظهار داشت: برگزاری سه همایش و چندین نشست میان مدیران اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها از جمله اقداماتی بود که در زمینه بخش مردمی تعاون انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: سرمایه کافی در بخش تعاون وجود ندارد و میزان پول و هزینه‌ مد نظر، بسیار محدود است، به همین دلیل اقداماتی که انجام می‌دهیم در کشور به چشم نمی‌آید.

وی همچنین در رابطه با وام‌های دولت خاطرنشان کرد: 30درصد از وام‌های دولت باید به بخش تعاون اختصاص یابد، اما متاسفانه این میزان به 10 درصد هم نمی‌رسد.

دبیر اتاق تعاون خراسان‌رضوی اظهار داشت: 11 هزار شرکت تعاونی در خراسان‌رضوی به ثبت رسیده است؛ شرکت‌های تعاونی در استان رشد چشم‌گیری داشته و منظم‌ترین و قانونمندترین تعاونی‌ها در خراسان‌رضوی هستند.

رضویان افزود: اولین تعاونی کشور در 80 سال قبل به ثبت رسیده است و توانست ثابت کند که این شیوه اقتصادی می‌تواند از توانمندی‌های خود برای بهبودبخشیدن به زندگی بشر استفاده کرده و تاثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: 57 درصد از نیازهای جامعه بشری در دنیا توسط تعاونی‌ها تامین و توزیع می‌شود و به دلیل اهمیت فراوان این موضوع، از سال 2013 تا 2022 میلادی را در جهان به نام دهه‌ی تعاون نام گذاری کرده‌اند.

رضویان در رابطه با سهم فعلی تعاون در اقتصاد ایران، افزود: سهم فعلی تعاون در اقتصاد ایران حدودهشت درصد است.

انتهای پیام/70005/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول