اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره:

مراجعه به روانشناس و مشاور مانند مراجعه به پزشک واجب است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: در دنیای امروز روانشناسی در خدمت سلامت روان بوده و مراجعه به روانشناسی و مشاور مانند مراجعه به پزشک واجب است.

مراجعه به روانشناس و مشاور مانند مراجعه به پزشک واجب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم عباسعلی اللهیاری پیش از ظهر امروز در اختتامیه نخستین دوره آموزشی تربیت مشاوره دینی که در سالن همایش نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها برگزار شد اظهار کرد: اسناد همه تحولات امروزی مانند نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، هوا فضا و سلول‌های بنیادی در یک دهه گذشته در مجلس تدوین شده و بودجه‌های تحقیقاتی آنها پیگیری شده است.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «به اخلاق حرفه‌ای روانشناسی و مشاور تکیه کنید و به دین و دیانت مردم توجه جدی داشته باشید».

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با بیان اینکه در دنیای امروز روانشناسی در خدمت سلامت روان است گفت: باید مهارت‌های تفکر منطقی، ارتباط متقابل، اعتماد به نفس و مقابله با بحران در زندگی کسب شود و باید در نظر داشت مراجعه به روانشناسی و مشاور مانند مراجعه به پزشک واجب است و حتی در مواردی که مشکل نیست برای پیشگیری لازم است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان نظام روانشناسی هنوز باید راه فراوانی بپیماید تا پویا، کارآمد و قوی و متناسب با نیازهای جامعه شود.

اللهیاری ادامه داد: کسب هویت، تداوم رشته تحصیلی و انتخاب شغل مناسب از جمله مواردی است که دانشجو به آن نیاز دارد.

وی عنوان داشت: در کشورهای در حال توسعه سمت و سوی آموزش باید اشتغال باشد و دانشجو با وجود همه محدودیت‌های مالی باید کارآفرین باشد و بتواند اشتغال ایجاد کند و در نهایت از رهگذر احساس مسئولیت و اشتغال می‌تواند ازدواج درستی داشته و مبانی خانواده را تحکیم دهد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره یادآور شد: امروز وضعیت ازدواج در جوانان مطلوب نیست و از هر 10 ازدواج تنها یکی یا دو ازدواج پایدار می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون خانواده‌ها و جوانان مشکلاتی دارند و این تهدیدی برای کشور است که نسبت به جبهه و جنگ بدتر است و افسردگی و فشار روحی در جامعه افزایش پیدا می‌کند.

اللهیاری تأکید کرد: باید با یک تدبیر و استراتژی درست، برنامه‌ریزی دقیق و علمی فکری کرد و فراتر از این برنامه‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

وی با تأکید بر یادگیری مهارت‌های مختلف گفت: مهارت اعتماد به نفس و فکر کردن منطقی از جمله مواردی است که افراد باید بیاموزند تا بتوانند زندگی موفقی داشته باشند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره عنوان داشت: انسان دارای حداقل چهار رکن روانشناسی جسم، روان، اجتماعی و معنوی یا روحانی است.

وی یادآور شد: در زمینه پزشکی در گذشته تنها به مقوله جسمی توجه می‌شد و به روانشناسی معنوی توجه کمتری صورت می‌گرفت در حالی که از همه آنها مهمتر سلامت معنوی است.

اللهیاری از راه‌اندازی کمیسیون مشاوره و روان‌درمانی دینی در سازمان خبر داد و افزود: نخبگان در این کمیسیون فعالیت می‌کنند تا معارفی که دنیا به آن تشنه است در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی با خطاب قرار دادن مبلغان گفت: شما از ارکان اساسی سلامت روان و معنوی جامعه هستید بنابراین باید با دید کلان‌تری برای مشکلات جامعه فکر کنید.

انتهای پیام/78003/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول