اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بسیج جامعه پزشکی کردستان

55 بیمار تحت عمل جراحی چشم قرار می‌گیرند / اعزام 350 تیم پزشکی به مناطق محروم

خبرگزاری فارس: برای دومین بار در سال جاری، امروز و فردا 55 بیمار توسط بسیج جامعه پزشکی کردستان در بیمارستان توحید سنندج تحت عمل جراحی چشم قرار می‌گیرند.

55 بیمار تحت عمل جراحی چشم قرار می‌گیرند / اعزام 350 تیم پزشکی به مناطق محروم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس بسیج جامعه پزشکی استان کردستان ظهر امروز در حاشیه عمل جراحی بیماران در بیمارستان توحید اظهار کرد: این برنامه به همت کانون بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان توحید صورت می‌گیرد.

به گفته طیب قدیمی، مرحله نخست اجرای این طرح در خرداد ماه امسال انجام شد که طی آن 120 نفر پذیرش شدند و پس از ویزیت آنها مشخص شد 44 نفر نیاز به عمل جراحی دارند که در این بیمارستان انجام شد.

وی اضافه کرد: در این مرحله هم 133 مورد برای ویزیت و درمان مراجعه کردند که 55 نفر آنها نیاز به عمل جراحی دارند و ظرف امروز و فردا به همت تیم پزشکی مشخص متشکل از دو متخصص چشم، یک نفر متخصص بیهوشی و یک نفر متخصص داخلی و همکاران پزشک و پیراپزشک تحت عمل جراحی چشم قرار می‌گیرند.

قدیمی خاطر نشان کرد: افرادی هم که به علت بیماری‌های مزمن جراحی نمی‌شوند تحت مراقبت قرار گرفته و درآینده عمل خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: پذیرش، ویزیت، عمل جراحی و مراقبت‌های ویژه از این افراد 100 درصد رایگان بوده و ریالی از آنها دریافت نخواهد شد.

قدیمی یادآور شد: خوشبختانه پزشکان و پیراپزشکان هم همکاری شایسته‌ای در اجرای این طرح داشته‌اند که قابل تقدیر است چرا که آنها این برنامه را در مراکز دولتی و در وقت خارج از وظیفه خود انجام می‌دهند.

وی گفت: اکثریت پزشکان استان چه به صورت موردی و چه به صورت مستمر در قالب برپایی بیمارستان‌های صحرایی و اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم استان با کانون بسیج جامعه پزشکی همکاری می‌کنند.

قدیمی افزود: امسال در مجموع 350 تیم پزشکی با هدف ویزیت و مداوای رایگان بیماران به مناطق محروم استان اعزام شده‌اند و علاوه بر آن هم دو بیمارستان صحرایی و چهار بیمارستان تک‌تخصصی برای درمان معرفی‌شدگان طرح غربالگری تیم‌های پزشکی برپا شده است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان کردستان اعزام یک تیم پزشکی به خانقین عراق به منظور ویزیت رایگان نیازمندان به مداوا را دیگر برنامه مهم این قشر بسیج در استان کردستان ذکر کرد.

وی در پایان دخالت بسیج جامعه پزشکی در ارتقای فرهنگ سلامت را یکی از محوری‌ترین برنامه‌های سال آینده در کردستان عنوان کرد و گفت: این برنامه با برپایی چادرهای سلامت، ایجاد تیم‌های سیار بهداشتی و برپایی بیمارستان‌های تک‌تخصصی در مراکز درمانی تمامی شهرستان‌های تابعه استان دنبال می‌شود.

انتهای پیام/79001/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول