اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 800 دانش‌آموز در تویسرکان

همایش «گامی به سوی حیات طیبه» به کار خود پایان داد

خبرگزاری فارس: همایش «گامی به سوی حیات طیبه» حوزه علمیه خواهران کوثر تویسرکان با حضور 800 دانش‌آموز دختر دبیرستانی به کار خود پایان داد.

همایش «گامی به سوی حیات طیبه» به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حوزه علمیه کوثر خواهران در همایش دو روزه «گامی به سوی حیات طیبه» میزبان 800 دختر دانش‌آموز سوم و چهارم از دبیرستان‌های پروین اعتصامی و سادات بود که این همایش امروز به کار خود پایان داد.

این همایش به منظور معرفی و شناخت حوزه علمیه برای انتخاب هدف و آینده رشته تحصیلی دانش‌آموزان مقاطع پایانی تحصیلی با حضور اساتید حوزه علمیه استانی برگزار شد.

ارتباط صمیمی و چهره به چهره طلاب و دانش‌آموزان، آشنایی با ساختار سخت‌افزاری و وظایف حوزه، تبیین نظام آموزشی و تربیتی از سرفصل‌های همایش بود.

روایت فارس از روند همایش گامی به سوی حیات طیبه در مدرسه علمیه خواهران کوثر تویسرکان:

مسئول حوزه علمیه خواهران همدان، فضایی از نشاط همراه با معنویت را در جمع دانش‌آموزان حاکم می‌کند و با سخنان و رفتار ایمانی سرشار از دوستی راه و رسم آینده‌ای موفق از حیث دنیای و  آخرت را برای دختران امروز و مادران فردا ترسیم می‌کند.

حجت‌الاسلام محمد‌حسن فاضلیان مسیر انتخاب را با صفا و صمیمت در ارتباطی دوسویه پرمحتوا و معنادار برای دانش‌آموزان معرفی می‌کند.

وی با نگاهی اجمالی بر رویداد زندگی یکی از زنان علامه بزرگ و مجتهد، گفت: علامه مجتهده بانو امین اصفهانی نمونه موفق از طلاب حوزه علمیه است که شما دختران می‌توانید از ایشان با مطالعه زندگینامه و شناخت کامل مسیر حرکت او را برگزینید.

 فاضلیان با بیان اینکه بانو امین با تحصیل در حوزه علمیه با تلاش و همتی والا به درجه اجتهاد رسید، اظهار داشت: این بانوی عالم آثار ارزشمند و غنی در حوزه دینی و فرهنگی با تأثیرگذاری بسیاری در سطوح مختلف اجتماع برای ما به یادگار گذاشته است.

مسئول حوزه علمیه خواهران همدان آثاری چون یک دوره تفسیر قرآن با عنوان « مخزن العرفان»، اخلاق یک بانو، روش خوشبختی، گنجینه لؤلؤ در مدح حضرت علی (ع) و اربعین الهاشمیه را از تألیفات این بانوی علامه مجتهده برشمرد.

بانو امین اصفهانی الگوی بانوان برای ورود به حوزه

وی در ادامه حوزه علمیه را جایگاهی معنوی و بهترین بستر برای اصلاح و تهذیب و تزکیه نفس و دستیابی به کرامات انسانی دانست و ابراز داشت: شما دانش‌آموزان می‌توانید با انتخاب هدف تحصیل در حوزه، یکی از بانوان مجتهد اثرگذار در ترویج دین مبین اسلام در دنیا باشید.

فاضلیان خاطرنشان کرد: با ورود به حوزه‌های علمیه می‌توان به باطن و وجود خود معنا داد و حقیقت راه را زیبا شناخت.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه امروز نیاز مبرم به جوانان نخبه دارای نیروی خلاقه بالا دارد، بیان داشت: جذب و هدایت دانش‌آموزان برای تحصیل و ورود به حوزه علمیه مستلزم تبیین و تشریح عملکرد و فضای حاکم بر آن است.

مسئول حوزه علمیه خواهران با توانمندی قابل توجهی در جایگاه یک سخنران نه به عنوان سخنگو بلکه به عنوان یک مبلغ واقعی با توصیف فضای معنوی و روند چگونگی ورود، مقاطع و درجات تحصیلی در حوزه علمیه را در افکار و اندیشه دختران دانش‌آموز به زیبایی تمام نهادینه کرد.

یکی از مدرسان حوزه علمیه برادران همدان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه دوران نوجوانی و جوانی بزرگ‌‌ترین سرمایه انسان است، اذعان داشت: شما دانش‌آموزان باید تلاش کنید با شناخت و درک این مهم که «از کجا آمده‌ایم و کجا می‌خواهیم برویم» از تمام فرصت‌ها بهترین استفاده را داشته باشید.

محیط حوزه علمیه نسبت به دانشگاه سالم‌تر است

محمدسعید بطحائیان افزود: هدف تعریف شده در مسیر زندگی باید برای انسان شدن باشد و یکی از راه‌های رسیدن به این مهم که ما را کمک می‌کند؛ حوزه علمیه است؛ چراکه ارتباط مستقیم با قرآن، و ائمه و اهل بیت(ع) دارد.

وی با اشاره به اینکه کتاب قرآن مجید برای انسان‌سازی و هدایت بشر آمده است، گفت: درک کتاب‌های دینی برای انسان‌سازی مرجع و منبعی اثرگذار لازم است که در حوزه علمیه این زمینه و فضا مهیا است.

بطحائیان خطاب به دختران دانش‌آموز گفت: محیط حوزه علمیه نسبت به محیط دانشگاه برای تحصیل شما سالم‌تر است.

وی با بیان اینکه تحصیل و تحقیق در حوزه رایگان است، اظهار داشت: تلاش کنید با آگاهی و شناخت کامل از علاقه، هدف خود را تعیین کنید، چراکه انسان بدون هدف موفق نخواهد بود.

این مدرس حوزه علمیه افزود: تعیین هدف مهارت و رشد، انسان را ارتقا می‌دهد و این مهم خود سبب هدفمند حرکت کردن رفتار و شخصیت انسان را می‌شود.

در ادامه این مراسم حوزه علمیه به نقل از دانشجوی طلبه این‌گونه روایت شد:

حوزه راهی است به سوی پاک شدن و زلالی، این مسیری است که دین را به فطرت باز می‌گرداند.

چرایی خلق بشر عبادت است برای رسیدن به آرامش دریایی ساکت و روان به فرموده خداوند « الا به ذکر الله و تطمئن القلوب».

در حوزه علمیه همه مسئول و مقامی وجود ندارد

با ورود به این مکان مقدس همه یک جایگاه دارند به پاکی و قداست انسان، مدیر و ریاست معنا ندارد، در اینجا مقامی وجود ندارد همه مسئولند« کلکم راع و کلکم مسئول».

حوزه برخلاف تمام ادارات، سازمان‌ها و دانشگاه‌ها کمیته انضباطی ندارد، ناظم و دفتر نمره انضباطی وجود ندارد.

اینجا هیچ وقت کسی را به دلیل اشتباهش به جایی به نام حراست نمی‌برند؛ بلکه با احترام با تو سخن می‌گویند و در محیطی آرام و منطقی مسئله و مشکل را رفع می‌کنند.

در اینجا برخلاف دانشگاه‌ها شما را با تمام شدن تحصیل رها نمی‌کنند و طوری رفتار نمی‌کنند که بود و نبودت برای کسی مهم نیست، بلکه بعد از فارغ‌التحصیل شدن در مدرسه علمیه در حالت محصل، مدرس، پژوهشگر و یا مبلغ فعال هستید.

 خودشناسی و خداشناسی رهاورد حوزه

در حوزه علمیه تو خودت را می‌شناسی « من عرف نفسه فقد عرف ربه » پس زمانی که خودت را دیدی و شناختی خدایت را می‌بینی و درک می‌کنی، فکر کن؛ در این زمان با شناخت خداوند همه دنیا در اراده تو قرار می‌گیرد.

تو در این جا قرار و آرام می‌گیری، بهترین برای تو می‌شود، رشد می‌کنی و می‌شوی محبوب خدا « ان الاخره هی دارالقرار...»

همیشه کسی تو را برای بودن در مسیر صدا می‌زند و از تو می‌پرسد به کجا می‌روی؟ فاین تذهبون «أهدکم سبیل الرشاد....»

امروز همایش گامی به سوی «حیات طیبه» به میزبانی حوزه علمیه خواهران کوثر متشکل از 800 دانش‌آموز دختر سال‌های تحصیلی سوم و چهارم دبیرستان پروین اعتصامی و سادات تویسرکان با هدف آشنایی فضای حوزه و ارتباط صمیمی و چهره به چهره طلاب با دانش‌آموزان برگزار و طی پروسه زمانی دو روزه به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/89010/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول