اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان:

دشمن‌شناسی وظیفه مهم رسانه‌هاست

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه اصحاب رسانه پرچمدار بیداری امت هستند، گفت: دشمن‌شناسی یکی از وظایف مهم رسانه‌هاست.

دشمن‌شناسی وظیفه مهم رسانه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد اکبرزاده امروز در اختتامیه جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری‌تحلیلی فجر گیلان با بیان اینکه قرآن به ما آموخت که قلم دارای حرمت، بها و اهمیت است، اظهار کرد: با این تعابیر می‌فهیم که با یک امانت مواجه هستیم و اگر آن را پاس نداریم نقطه مقابلش خیانت است و انسان امین در مقابل این امانت وظایفی دارد که باید به آن توجه کند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها در از بین بردن ناامیدی در جامعه، بیان صادقانه مطالب و حضور پرشور مردم در صحنه‌های حساس و مهم کشور تاثیرگذار هستند، افزود: انسان زمانی که امانت‌دار شد باید واقعیت‌ها را به جامعه تزریق کند.

این مسئول، انتخابات آینده را مشارکت در سرنوشت افراد دانست و خاطرنشان کرد: در خرداد ماه 92 پس از 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در یک روز دو انتخاب مهم ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود که حضور حداکثری مردم آینده‌ای بهتر را برای آن ها به ارمغان می‌آورد.

وی دشمن‌شناسی را یکی از وظایف مهم رسانه‌ها نامید و خاطرنشان کرد: تبعیت از ولایت فقیه و باورهای دینی، ملی و اجتماعی جزو وظایف رسانه‌هاست.

اکبرزاده به تلاش دشمنان برای مشارکت کمتر مردم در انتخابات آینده ریاست جمهوری اشاره کرد و متذکر شد: تمام مزدوران دنیا قلم به‌دست شده‌اند تا ملت ایران حماسه دیگری را نیافریند که کاستی‌ها را بزرگ‌تر و موفقیت‌های ما را کوچک نشان دهند و فضای ناامیدی را در کشور بگسترانند اما اصحاب رسانه پرچمدار بیداری امت بوده و همواره در ولایت‌مداری پیشگام هستند.

*نگاه رسانه به مسایل مختلف باید راهبردی باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در مراسم مذکور برپایی این جشنواره را صد در صد هماهنگ با انقلاب اسلامی دانست.

حمید حاذق‌نیکرو با اشاره به بیانات امام خمینی (ره)، افزود: امام (ره) فرمود انسان باید حرکات دشمن را رصد کند و اگر دشمن را نشناسد نمی‌تواند خنثی‌سازی را انجام دهد، بنابراین برای بررسی فضای سیاسی کشور باید نگاه راهبردی باشد.

وی با اشاره به اینکه باید فضای سیاسی را در جبهه انقلاب مقابل استکباری ببینیم، اذعان کرد: نگاه رسانه باید به مسایل مختلف از دید راهبردی باشد و به جبهه انقلاب با سطح بالاتری نگاه کنیم.

این مسئول، غرور ملت ایران را شکست راهبرد آمریکا دانست و تصریح کرد: نخستین شکست آمریکا، در حماسه 22 بهمن با حضور باشکوه مردم رقم خورد.

حاذق‌نیکرو تقویت قوا بین یکدیگر را موجب حضور حداکثری مردم در صحنه خواند و یادآور شد: حضور حداکثری مردم در صحنه قدرت نظام را افزایش می‌دهد و رسانه‌ها در تقویت این امر نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی بیش از 50 درصد رسانه‌ها را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید به نقش تاریخی خود توجه داشته باشند.

انتهای پیام/2300/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول