اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 18 نماینده در تبریز آغاز به کار کرد

نخستین نشست مشترک مجمع نمایندگان استان‌های شمال‌غرب کشور با مسئولان اجرایی

خبرگزاری فارس: نخستین نشست مشترک مجمع نمایندگان استان‌های شمال‌غرب کشور در مجلس شورای اسلامی با مسئولان اجرایی این استان‌ها بعد از ظهر امروز در تبریز آغاز شد.

نخستین نشست مشترک مجمع نمایندگان استان‌های شمال‌غرب کشور با مسئولان اجرایی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در نخستین نشست مشترک مجمع نمایندگان استان‌های شمال‌غرب کشور در مجلس شورای اسلامی با مسئولان اجرایی این استان‌ها که 18 نماینده از جمع 48 نفری نمایندگان شمال‌غرب کشور حضور داشتند مسائل و مشکلات و نحوه رسیدن به اهداف و برنامه‌های استان‌های این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست نمایندگان بر رسیدن به استراتژی که بتواند اهداف و برنامه‌های استانی تکمیل کننده اهداف‌ و برنامه‌های تمام استان‌های شمال‌غرب کشور باشد، تاکید کردند.

نمایندگان بر اتحاد و یکپارچگی برای رسیدن به خواسته‌ها و نیازهای منطقه تاکید کردند و رسیدن به این هدف را در قالب تشکلی که تشکیل داده‌اند سهل و آسان دانستند.

در این جلسه مقرر شد تا ضمن تنظیم صورت جلسه‌ای مواردی که برای جلسه آینده باید در اولویت برنامه‌های تمام نمایندگان قرار گیرد مشخص شود تا طی جلسه آتی نتایج پیگیری‌ها و تلاش نمایندگان در مورد موارد اختصاص داده شده ارزیابی شود.

گریز از بخشی نگری، عدم اتکا به بودجه‌های دولتی و در کنار آن توجه به سرمایه‌گذاری که می‌تواند خارج از بودجه و سایر مبادی همچون مناطق آزاد و گمرکات فراهم شود، توجه ویژه به صنایع و گردشگری منطقه با توجه به سیر نزولی در این زمینه از جمله مواردی بود که  در این جلسه از سوی نمایندگان شمال‌غرب کشور مطرح شد.

تعیین شاخص‌ها و نیازهای مناطق و دیدار با وزرا، رئیس جمهور و مقام معظم رهبری در قالب مجمع نمایندگان شمال‌غرب کشور و ارائه آماری و مستندات در این نشست‌ها برای دستیابی به اهداف از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

به نظر می‌رسد داشتن سه نماینده از شمال‌غرب کشور در هیئت رئیسه مجلس، سه رئیس کمیسیون، حضور هشت نفر در کمیسیون اقتصادی تنها از آذربایجان‌های شرقی و غربی و  اختصاص نزدیک به یک ششم نمایندگان مجلس به شمال‌غرب کشور تنها بخشی از ظرفیت‌های موجود در نمایندگان این منطقه است که اگر از این ظرفیت‌ها در کنار یکدیگر و بدون موازی کاری استفاده بهینه شود می‌تواند تحولی اساسی در منطقه را بدنبال داشته باشد.

در این نشست سه نماینده حوزه‌های انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، دو نماینده ارومیه، دو نماینده اردبیل، دو نماینده زنجان و نمایندگان ابهر و خرمدره، بستان آباد، سراب، ملکان، میاندوآب، ورزقان، ماکو و چالدران، خلخال و کوثر و خوی حاضر بودند.

استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی، اردبیل و زنجان 12 درصد جمعیت و 7.5 درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/60002/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول