اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی:

هنرمندان به رسالت خود در قبال پیشگیری از اعتیاد عمل کنند

خبرگزاری فارس: جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی بر انجام رسالت پیشگیری از اعتیاد توسط هنرمندان و اهل قلم تاکید کرد.

هنرمندان به رسالت خود در قبال پیشگیری از اعتیاد عمل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا یزدان‌پناه امروز در همایش تخصصی هنرمندان، نویسندگان، بانیان قلم و اندیشه و فعالان فرهنگی گفت: دغدغه رهبری به عنوان نائب امام زمان (عج) معضل مواد مخدر است.

وی با اشاره به اینکه بحث مبارزه با مواد مخدر آنقدر حساس است که خود رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر را به روسای سه قوه ابلاغ کردند، افزود: باید همه تلاش کنند تا منویات رهبری در این زمینه تحقق یابد.

یزدان‌پناه ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی اعم از طلاق، بیکاری، سرقت‌ها و ... را مربوط به اعتیاد عنوان کرد و گفت: امروز مواد مخدر به عنوان مهم‌ترین بلیه قرن بوده و مافیا از غبن آن سود سرشاری را کسب می‌کنند.

وی گردش مالی مواد مخدر در سال را بیش از 2 هزار میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: از این میزان 600 میلیارد دلار سود خالص نصیب مافیای مواد مخدر شده که از بودجه بسیاری از کشورها بالاتر است.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با اشاره به اینکه ورود آمریکا به افغانستان نه از روی خیرخواهی بلکه منافع اقتصادی حاصل از کشت مواد مخدر است، گفت: افغانستان به عنوان مهم‌ترین کشور جهان در کشت مواد مخدر بوده که بیش از سه برابر سایر نقاط این ماده افیونی را برداشت می‌کند.

به گفته وی، بعد از حضور ناتو در افغانستان نه تنها از کشت مواد مخدر کم نشده بلکه تولید این مواد به چهار برابر قبل نیز رسیده است.

یزدان پناه تصریح کرد: در گذشته تولید مواد مخدر در گذشته صرفاً 800 تن بوده که اکنون به بیش از چهار برابر افزایش یافته است.

وی افزود: نکته حائز اهمیت در این میان این بوده که کم‌ترین درآمد حاصل از کشت مواد مخدر در افغانستان نصیب کشاورزان می‌شود.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با تاکید بر اینکه اکنون شیوه مصرف مواد مخدر تغییر کرده و از سنتی به صنعتی پیش رفته، گفت: حتی نحوه استفاده و مکان‌های دسترسی به مواد مخدر تغییر کرده و تا اینترنتی پیش رفته است.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب در سفر به استان خراسان شمالی در امر پیشگیری، درمان و مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: معظم له در چندین سخنرانی در استان به این معضل اشاره کرده که این نشان از دغدغه معظم‌له در این زمینه دارد.

یزدان‌پناه از مواد مخدر به عنوان مرگ خاموش یاد کرد و افزود: با وجود آنکه دستگاه‌های امنیتی، قضایی و انتظامی کار خودشان را در این زمینه انجام می‌دهند، لیکن برای ریشه کنی این معضل نیاز به مشارکت آحاد مردم و دستگاه‌ها هستیم.

وی تقدیم 3 هزار و 700 شهید و 12 هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر در جمهوری اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید سهم خودمان را از این جهاد بزرگ مشخص کنیم تا به رشد و بالندگی نظام اسلامی کمک کرده باشیم.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی تصریح کرد: ما طی هشت سال دفاع جانانه پوزه استکبار را به زمین زدیم و اکنون نیز در راه مبارزه با مواد مخدر باید همه جانبه تلاش کنیم.

وی خطاب به فعالان فرهنگی و هنرمندان گفت: اگر به کمک رفع معضل مواد مخدر از جامعه نیامده و در این جهاد میدان دار و عملیاتی ورود نکنید، یقیناً مواد مخدر به سراغ جامعه و شما خواهد آمد.

یزدان‌پناه اظهار کرد: البته با کمک بخش‌های فرهنگی و اجتماعی حرکت‌های خوبی در استان در زمینه‌های پیشگیری، درمان آغاز شده که این مهم با گام‌های بلندتری باید تداوم یابد.

وی همچنین از جمع آوری و درمان 800 معتاد پرخطر و کارتن خواب و در مرکز اقامت اجباری معتادان پرخطر استان طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش فارس، در این مراسم نمایش « حق مسلم ماست» به کارگردانی زکریا شیرمحمدزاده از شیروان به اجرا در آمد.

همچنین از پنج فعال پیشگیری از اعتیاد مواد مخدر در خراسان شمالی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/63002/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول