اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفت

رسیدگی تعزیرات حکومتی به 137 هزار پرونده در اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 37 هزار فقره پرونده در بخش‌های مختلف کالا، خدمات، قاچاق کالا و ارز و تعهدات ارزی توسط تعزیرات حکومتی استان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رسیدگی تعزیرات حکومتی به 137 هزار پرونده در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلام‌رضا صالحی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در روز‌های پایانی سال قرار داریم و در حال حاضر وضعیت و فعل و انفعالاتی بر بازار‌ها حاکم است، اظهار داشت: حجم تقاضا‌های مردم بر بازار‌ها نیز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی از دستگاه‌هایی است که وظیفه برخورد با تخلفات صنفی موجود در سطح بازار‌ها را بر عهده دارد، خاطر نشان کرد: نظارت بر قیمت کالا‌های موجود در بازار نیز از وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده و رسیدگی به گزارش‌های ارسال شده از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت نیز از وظایف تعزیرات حکومتی به شمار می‌رود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان با تأکید بر اینکه یکی از سیاست‌های راهبردی این اداره در ایام نوروز رصد فعالیت واحد‌‌های تولیدی، توزیعی، خدماتی و برخورد با تخلفات صورت گرفته در بحث بهداشت، دارو و درمان است، تصریح کرد: در صورتی که این تخلفات از سوی مردم یا دانشگاه علوم پزشکی گزارش شده باشد؛ این اداره موظف به رسیدگی به این تخلفات است.

وی با بیان اینکه شعب تعزیرات حکومتی پس از مطرح شدن این تخلفات در کمیسیون ماده 11 موظف به رسیدگی به آنها هستند، عنوان کرد: در زمینه قاچاق کالا و ارز نیز در صورتی که گزارشی از سوی گمرک یا نیروی انتظامی به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شود؛ این اداره در گلوگاه‌ها با صلاحیت اولیه و در غیرگلوگاه‌ها نیز با صلاحیت ثانویه به این تخلفات رسیدگی می‌کند.

صالحی با اشاره به اینکه براساس ماده 62 قانون صنفی، رسیدگی به تخلفات قاچاق سطح بازار با این اداره است، تأکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 37 هزار فقره پرونده در بخش‌های مختلف از جمله کالا، خدمات، بهداشت، درمان، قاچاق کالا و ارز و تعهدات ارزی توسط تعزیرات حکومتی استان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر 136 هزار مورد از این پرونده‌ها مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه اعلام شده است، افزود: بیش از 563 میلیارد ریال نیز میزان محکومیت اعلام شده برای این پرونده‌ها بوده است و به دنبال این موضوع، 86 نفر نیز روانه زندان شده‌اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان به پرونده‌های مهم رسیدگی شده در این اداره اشاره کرد و بیان داشت: پنج فقره پرونده عرضه خارج از شبکه برنج در این اداره رسیدگی شده است که علاوه بر توزیع آنها در شبکه محکومان، این پرونده‌ها به میزان 9 میلیارد و 780 میلیون تومان جریمه شده‌اند.

وی با بیان اینکه یک مورد از این پرونده‌ها نیز به پرونده گران‌فروشی مواد پتروشیمی اختصاص داشته که شرکت متخلف به 18 میلیارد و 239 میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است، اذعان داشت: همچنین پنج فقره پرونده قاچاق کالا و ارز نیز در این اداره مورد رسیدگی قرار گرفته که علاوه بر ضبط اجناس شامل پوشاک، گوشی تلفن همراه، سیگار، پارچه و مواد آرایشی و بهداشتی متخلفان نیز به پرداخت مبلغ چهار میلیارد و 276 میلیون تومان به صندوق دولت محکوم شده‌اند.

صالحی با اشاره به اینکه پنج شعبه سیار تعزیرات حکومتی در ایام نوروز در بین مردم و در سطح بازار‌ها حضور می‌یابند و با متخلفان برخورد می‌کنند، ادامه داد: در صورت مشاهده تخلفات در بازار و یا شکایت‌های مردم، نیرو‌های تعزیرات حکومتی پس از احراز تخلف صورت گرفته شدید‌ترین مجازات را نسبت به متخلفان اجرا می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه پیش نیاز ورود تعزیرات حکومتی برای برخورد با تخلفات حوزه بهداشت و درمان در ابتدا مستلزم شکایت دانشگاه علوم پزشکی است، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 30 پزشک متخلف در استان اصفهان محکوم به تخلفات در حوزه بهداشت و درمان شده‌‌اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان با بیان اینکه تنظیم بازار به سه مقوله فرهنگ، رقابت و نظارت بر بازار نیاز دارد، اضافه کرد: در صورتی که در این زمینه در حوزه فرهنگ تلاش شود با کاهش چشمگیری از تخلفات در بازار مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه باید با فراهم کردن زیر‌ساخت‌ها و بستر‌ها، زمینه را برای رقابتی کردن بازار‌ها فراهم کنیم، تأکید کرد: در صورت تحقق نیافتن فرهنگ و رقابت برای تنظیم بازار، مقوله نظارت به تنهایی نمی‌تواند به تنظیم بازار کمک کند.

صالحی با بیان اینکه حدود 97 درصد از تخلفات صورت گرفته در بازار‌ها به دلیل التهابات اخیر در حوزه بازار بوده است، افزود: تمام احتکار‌های اخیر در اصفهان به جز یک مورد توسط این اداره مورد رسیدگی قرار گرفته و رسیدگی به احتکار‌های عادی در صلاحیت تعزیرات حکومتی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه تمام کالا‌های احتکار شده توسط تعاونی‌های استان در بین مردم توزیع شده است، گفت: مردم می‌توانند برای شکایت از واحد‌های صنفی متخلف با سامانه تلفنی 09651 تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/63004/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول