اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

دولت مکلف به ساخت برج صنعتی در جوار دانشگاه‌ها شد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بابل در مجلس گفت: طرح حمایت جدی از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی در مجلس به تصویب رسید و بند 47 این مصوبه، دولت را ملزم به ایجاد شهرک‌ها و برج‌های صنعتی در جوار دانشگاه‌ها می‌کند.

دولت مکلف به ساخت برج صنعتی در جوار دانشگاه‌ها شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت الاسلام علی‌اکبر ناصری ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان اداری دانشگاه علمی کاربردی واحد مازندران، اظهار داشت: علم باید وابسته به عمل باشد.

وی افزود: خروجی علم در دانشگاه علمی کاربردی باید جهت‌دار بوده و این آموزش، پیوند با مراکز صنعتی و تولیدی را منجر شود.

ناصری با اشاره به اینکه در قرآن، علم و عمل، وابسته به هم هستند، گفت: پیامبر و ائمه به شدت عملگرا بودند. در عبادت است که ایمان تبلور پیدا کرده و کارایی خود را نشان می‌دهد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی، درون مرکز تولیدی بوده و این تولید در متن عمل است، ادامه داد: علم، طریقی است برای بهره‌وری هرچه بهتر جامعه انسانی که موجب خلاقیت و نوآوری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته 20 درصد علوم نظری و 80 درصد مربوط به علوم کاربردی است، گفت: علمی کاربردی، علم به سوی کاربرد است.

ناصری در رابطه با تجاری‌سازی علم، اظهار داشت: اگر علم تجاری سازی نشود، خیلی مورد استفاده نیست. علوم نظری منهای عمل، کارایی لازم را ندارد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هفته گذشته طرح حمایت جدی از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی در مجلس به تصویب رسید و بند 47 این مصوبه، دولت را ملزم به ایجاد شهرک‌ها و برج‌های صنعتی در جوار دانشگاه‌ها می‌کند و این مسئله باید با مشارکت بخش خصوصی صورت گیرد.

ناصری گفت: در این مقطع که در مقابل تحریم‌ها قرار داریم، صنعت و دانشگاه به هم پیوسته می‌تواند راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه اروپا گرفتار بحران اقتصادی بوده و رویکرد آنها مقاومت اقتصادی است، تصریح کرد: اما رهبری، اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند.

  انتهای پیام/86007/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول