اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی:

رسانه‌ها مصادیق معروف را در جامعه نهادینه کنند

خبرگزاری فارس: معاون تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: رسانه‌های جمعی باید در راستای نهادینه‌سازی مصادیق معروف در جامعه گام بردارند.

رسانه‌ها مصادیق معروف را در جامعه نهادینه کنند

حجت‌الاسلام علی قنبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: رسانه‌های جمعی و نشریات باید در راستای تبیین مصادیق معروف و نهادینه‌سازی این موارد در جامعه گام بردارند به طوری که مردم استان ما به دلیل قدمت طولانی این خطه از فرهنگ غنی برخوردار هستند ولی این قبیل فعالیت‌ها در غنی‌سازی فرهنگ‌مان بیش از پیش موثر واقع می‌شود.

وی راهنمایی برای انجام معروف و نهی از حرکت‌های منکر را یکی از سنت‌های پسندیده در دین مبین اسلام دانست و افزود: باید این فریضه نیکو در جامعه احیا شده و اقشار مختلف جامعه به وظیفه‌ای که در این ارتباط بر دوش دارند واقف شوند و در این سمت و سو گام‌های بلندی بردارند لیکن فعالان رسانه‌ای باید در این ارتباط وارد عمل شوند.

قنبری با بیان اینکه چنانچه برای تبیین مصادیق منکر اقدام شود از وقوع بسیاری از جرایم و معضل‌های اجتماعی پیشگیری به عمل می‌آید، بیان داشت: گاه دیده شده است مصادیقی که با عنوان منکر شناخته می‌شوند توسط فردی ارتکاب می‌یابد و در نهایت به عنوان مجرمانه تبدیل می‌شود بنابراین از طریق معرفی مصادیق منکر می‌توان در پیشگیری از وقوع جرایم نیز توفیق‌های خوبی به دست آورد.

معاون تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی با اظهار به اینکه باید از هر فرصتی برای نهادینه‌سازی این تفکر استفاده شود، بیان داشت: سازمان‌های مختلف از جمله جمعیت هلال احمر، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در آستانه نوروز بروشور، بیلبورد و کتابچه‌هایی چاپ کرده سپس بین مردم و مسافران توزیع می‌کنند لیکن پیشنهاد می‌شود در این کتابچه‌ها پیام‌های اخلاقی نیز درج شود.

وی بر لزوم ورود پیدا کردن همه نهادها به این مقوله تاکید کرد و اظهار داشت: برای تعطیلات نوروزی توسط سازمان‌های مختلف تدارک‌هایی دیده شده است و در مبادی ورودی و خروجی شهرها و در سایر مناطق بیلبوردهایی برای تشریح مسائل مختلف نصب می‌شود لیکن باید بخشی نیز برای تبیین آداب، خلق و خوی پسندیده اختصاص داده شود.

انتهای پیام/61002/غ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول