اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ماموستا لطفی در گفت‌وگو با فارس:

مردم کردستان توجه به دین و واجبات را یک وظیفه آئینی می‌دانند

خبرگزاری فارس: کارشناس مذهبی کردستانی گفت: مردم منطقه کردستان توجه به دین و واجبات در تمام مراحل زندگی را یک وظیفه آئینی می‌دانند.

مردم کردستان توجه به دین و واجبات را یک وظیفه آئینی می‌دانند

ماموستا لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج دین را معیار اصلی زندگی انسان خواند و گفت: در این شریعت آسمانی بر توجه به‌ هم‌نوع و احسان به افراد نیازمند تأکید بسیار شده است.

وی با بیان اینکه دامنگیر شدن فقر در جوامع اسلامی موجب خسران برای تمام اقشار می‌شود اظهار کرد: در این صورت دیگر حتی انسان‌های مرفه هم نمی‌توانند در امنیت کامل زندگی کنند.

این روحانی اهل سنت یکی از علل افزایش گناه و جنایت در جوامع را ثمره وجود فقر در کشورها عنوان کرد و افزود: دود این اتفاق شوم به چشم همه خواهد رفت.

ماموستا لطفی با اشاره به اینکه بر انسان‌های ثروتمند واجب است تا به فقرا توجه لازم را داشته باشند تصریح کرد: در آیات قرآن کریم نیز بر این موضوع تاکید شده است.

وی با یادآوری آیاتی از قرآن مجید راه نجات از عقوبت الهی را ایمان به خدا، رسول و جهاد در راه خدا و مبارزه با نفس بیان و خاطر نشان کرد: بخشش مال و سرمایه خود به نوعی جهاد مالی و مبارزه با نفس شیطانی است که موجب حفظ سلامت و امنیت جامعه می‌شود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به آیاتی دیگر از قرآن اشاره کرد و گفت: انسان‌های مومن به چند صفت شناخته می‌شوند از جمله ایمان به غیب، اقامه نماز و انفاق در راه خدا.

وی افزود: زمانی که بهشتیان از جهنمیان علت این وضعیت فلاکت‌بار را می‌پرسند آنها در پاسخ نخستین مورد را نخواندن نماز و دومین مسئله را عدم اطعام نیازمندان و مساکین ذکر می‌کنند.

ماموستا لطفی در ادامه با بیان اینکه مردم منطقه کردستان توجه به دین و واجبات در تمام مراحل زندگی را یک وظیفه آئینی می‌دانند احسان را جزو وظایف مسلمانان عنوان و تصریح کرد: انسان‌های نیکوکار در تمام طول سال در این خطه پیرامون کمک به نیازمندان فعالیت می‌کنند.

وی علت این قضیه را سرشت نیکو و علاقه به کمک به هم‌نوع در میان انسان‌ها عنوان کرد و افزود: در مناسبت‌های مختلف از جمله ماه رمضان و اعیاد دینی، ملی و مذهبی به قشر نیازمند توجه می‌شود.

این روحانی در پایان با یادآوری هفته نیکوکاری در روزهای آخر سال ابراز امیدواری کرد مسلمانان و مومنان استان در خصوص کمک به نیازمندان فعال‌تر از گذشته شوند تا خداوند لطف خود را شامل حال جامعه کند.

انتهای پیام/79012/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول