اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال قطعی آب انتقالی از سوی تابش مطرح شد

مطالعات کارشناسی برای احداث چاه‌های فسیلی در دستور کار قرار گیرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه اردکان وضعیت بسیار نامطلوب در زمینه سفره‌های آب زیرزمینی دارد، گفت: مطالعات کارشناسی برای تامین آب اردکان و احداث چاه‌های فسیلی در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد.

مطالعات کارشناسی برای احداث چاه‌های فسیلی در دستور کار قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا تابش در جلسه بررسی مشکلات آب شهرستان اردکان با تشریح کامل اتفاقات رخ داده برای خط انتقال آب به استان یزد و مجموعه پیگیری‌های مسئولان و نمایندگان مردم، اظهار داشت: امیدواریم با تلاش‌های انجام گرفته و جلسات برگزار شده در سطوح عالی و تصمیمات اتخاذ شده، شاهد وصل مجدد خط انتقال آب به استان یزد طی چند روز آینده باشیم.

وی از صبوری و بردباری مردم استان یزد به ویژه مردم اردکان که از لحاظ کمیت و کیفیت آب شرب، بدترین شرایط را در بین شهرستان‌های استان دارد و با درک وضعیت خاص کشور از هرگونه تنش و تشنجی که اسباب سوء استفاده بدخواهان نظام را فراهم آورد، خودداری کردند، تقدیر کرد.

تابش از مسئولان و مردم خواست تا پیرو تذکرات مداوم از چند سال پیش تاکنون، نسبت به مصرف بهینه آب و جلوگیری از اسراف این نعمت بی‌بدیل الهی و ممانعت از هدررفت آن اقدامات اساسی و ثمربخشی انجام دهند.

نماینده مردم اردکان در مجلس همچنین با اشاره به کیفیت و کمیت بسیار نامطلوب سفره‌های آب زیرزمینی در اردکان و خشک شدن قنواتی که بعضا از 70 کیلومتری آب را به اردکان انتقال می‌دادند و آبدهی کم چاه‌های موجود، خواستار بررسی کارشناسانه و تامین آب شرب با کیفیت، خارج از حوزه شهرستان و حفر چاه‌های فسیلی شد.

وی بر خرید چند دستگاه آب شیرین‌کن برای تامین آب شرب مردم در مواقع اضطرار و پیش‌بینی افزایش ظرفیت مخازن ذخیره آب موجود برای مقابله با بحران‌های احتمالی تاکید کرد.

تابش از تلاش مجموعه مسئولان استان و شهرستان در زمینه تامین و توزیع آب شرب قدردانی کرد و خواستار ارائه برنامه‌ها و راهنمایی‌های عملی برای فایق آمدن بر مشکل کم‌آبی در استان شد.

امام جمعه اردکان نیز در این نشست با بیان اینکه نباید تصور کرد مردم شهرستان اردکان از قدیم‌الایام زندگی با آب بی‌کیفیت و شور را انتخاب کرده‌اند، گفت: در قدیم آب شیرین توسط قنات‌ها تامین می‌شد که حفر چاه‌های متعدد باعث خشک شدن قنات‌ها شد و وضع به حالتی درآمد که امروز بدترین شرایط آبی را شهرستان اردکان در استان یزد دارد.

حجت‌الاسلام سید محمد حسینی همچنین خواستار توجه جدی مدیریت استان به تامین آب شهرستان اردکان شد.

فرماندار اردکان نیز گزارشی از وضعیت آب شهرستان و آثار نامطلوب قطعی خط اول انتقال آب به استان بر بخش‌های مختلف ارائه داد و خواستار حل اساسی این مشکل شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد با برشمردن چگونگی اتفاقات رخ داده در این چند روز و قطع آب انتقالی به استان یزد و نتایج پیگیری‌های انجام شده، اظهار امیدواری کرد: تا چند روز آینده نتایج این پیگیری‌ها به منصه ظهور برسد.

حسین غفوری با بیان اینکه شرایط آب شهرستان اردکان بحرانی‌ترین وضع در استان یزد را دارد، خبر از انجام مطالعات تامین آب اردکان توسط مشاور داد و اظهار داشت: اقدامات دیگری همچون احداث چاه فسیلی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان نیز با اشاره به احداث منابع ذخیره آب در روستاهای شهرستان اردکان، این اقدامات از جمله اخذ اعتبار جداگانه 700 میلیون تومانی توسط نماینده اردکان برای احداث مخازن ذخیره آب را ثمربخش دانست.

محمدرضا حاتمی ادامه داد: به نحوی که برخی روستاها از جمله مزرعه نو، کیکوه و ... هنوز از خیره آب خط انتقالی بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان نیز با بیان اینکه حوادث رخ داده امری نامیمون و نامبارک بود، در عین حال آن را دارای برکاتی دانست که توجه بیشتر و ایجاد حساسیت افزون‌تر در بین مسئولان در زمینه وضعیت آب استان یزد را از آن جمله برشمرد.

علی اسلامی عنوان کرد: در این چند وقت بیش از 20 حلقه چاه در حال حفر یا تجهیز است تا کمبود آب به نحوی جبران شود که چند حلقه چاه آن در اردکان حفر شده است.

وی خواستار اجرایی شدن شبکه دوم آب شرب در سطح شهرهای استان برای مقابله با اتفاقات غیرمترقبه احتمالی شد.

انتهای پیام/2464/صا40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول