اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اردبیل خبر داد

افت دما در اردبیل تا 20 درجه زیر صفر / یخبندان در راه است

خبرگزاری فارس: دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل تا 20 درجه زیر صفر کاهش می‌یابد.

افت دما در اردبیل تا 20 درجه زیر صفر / یخبندان در راه است

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بارش برف در اردبیل تا صبح فردا به صورت متناوب ادامه خواهد داشت و از فردا از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود.

رسول همتی گفت: به جز شمال استان در حال حاضر در کلیه شهرها، روستاها و سکونت‌گاه‌های استان شاهد بارش برف هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم این سیستم بارشی عصر پنجشنبه از منطقه خارج شود.

وی افزود: اواخر روز پنجشنبه و همچنین روز جمعه دمای هوا به شدت کاهش می‌یابد به طوری که به دنبال رخداد یخبندان دمای هوا به 20 درجه زیر صفر می‌رسد.

این شرایط جوی در حالی رخ می‌دهد که در زمستان امسال بارش و یخبندان معمول همه ساله را در اردبیل شاهد نبودیم، بلکه هوای مطبوع معتدل بهاری در منطقه حاکم بود که با بارش‌های اخیر زارعان و کشاورزان که نگران کاشت محصولات زراعی خود بودند، خوشحال و امیدوار به یک فصل پر محصول شدند.

تردد وسایط نقلیه بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست

رئیس مرکز اطلاعات راه‌های استان اردبیل اظهار داشت: در اکثر جاده‌های مواصلاتی استان به ویژه محورهای کوهستانی کولاک و یخبندان بوده و تردد وسایط نقلیه بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست.

بهروز مرادی با بیان اینکه در دو روز آینده این وضعیت به دلیل افت دما تشدید می‌شود، از رانندگان گذری از این استان خواست خودروی خود را به تجهیزات ایمنی زمستانی مجهز کرده و احتیاط را رعایت کنند.

همچنین به دنبال افت ناگهانی دمای هوا تا 15 درجه در اکثر شهرهای استان اردبیل اداره کل محیط زیست استان اردبیل طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هموطنان با پناه دادن به پرندگان و وحوش رام در حد امکان در تغذیه مناسب آنها را یاری کنند.

بر اساس اعلام پلیس راه اردبیل در کلیه راه‌های اصلی و فرعی تردد انجام می‌شود، اما در محور کوهستانی صائین و همچنین الماس به دلیل شدت بار و لغزنده بودن جاده تردد به کندی انجام می‌شود.

فرماندهی پلیس راه استان اردبیل از تمام رانندگان خواست در گذر از محورهای مواصلاتی به ویژه کوهستانی احتیاط را رعایت کرده در این برف و یخبندان از هرگونه سرعت‌های غیر مجاز پرهیز کنند.

این مرکز با اشاره به آمادگی نیروهای پلیس راه برای استقرار در مناطق جاده‌ای استان اعلام کرد: اکیپ‌های ما در محور اصلی اردبیل ـ سرچم ترددها را کنترل می‌کنند و از رانندگان گذری می‌خواهند تا خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

انتهای پیام/62003/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول