اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان:

مهدکودک، کودکان را در برابر آسیب‎‎های اجتماعی واکسینه کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: مهدکودک‎ها باید قدرت واکسینه کردن کودکان را در برابر آسیب‎‎های اجتماعی داشته باشند.

مهدکودک، کودکان را در برابر آسیب‎‎های اجتماعی واکسینه کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهری مهدوی صبح امروز در هشتمین جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان اظهار داشت: مهدکودک‎ها برای همه اتفاقاتی که قرار است در رده‎های سنی بالاتر، فرزندان ما را تهدید کند، حکم یک واکسیناسیون داشته باشند.

وی تصریح کرد: ریشه‎یابی‎ها نشان می‎دهد گاهی اوقات در مراکزی مانند مهدکودک‎ها و مدارس ابتدایی به موضوع تربیت به خوبی پرداخته نمی‎شود و خروجی آن در قالب ناهنجاری‎های اجتماعی ظهور و بروز می‎یابد.

نقش حوزه‎های دینی مانند سازمان تبلیغات اسلامی در مهدکودک‎ها کمرنگ است

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان با بیان اینکه توجه مدیران مهدکودک‎ها بیشتر به ظواهر معطوف شده و نه متن و محتوای دینی، متذکر شد: نیت‎هایی که در مهدکودک‎ها دیده می‎شود با مقاصد نظام اسلامی همسویی لازم را ندارند.

مهدوی هدف از نظارت مهدکودک‎ها را شناسایی حلقه‎های مفقوده بیان کرد و افزود: بعد از صدور مجوز از سوی اماکن، هیچ نظارت دیگری از مهدکودک‎ها صورت نمی‎گیرد، صدور مجوز بهداشت نیز تنها روی یک برگه کاغذ خلاصه می‎شود و هیچ تیمی در مراحل بعدی، پایش جدی بر مهدکودک‎ها ندارند.

وی با بیان اینکه نقش حوزه‎های دینی مانند سازمان تبلیغات اسلامی در مهدکودک‎ها کمرنگ است، ابراز داشت: مبانی دینی و اعتقادی در مهدکودک‎ها باید از طریق حوزه‎های دینی تقویت شود.

ظواهر مهدکودک‎ها در شأن انقلاب اسلامی نیست

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان از تشکیل تیم مذهبی برای بررسی و نظارت مهدکودک‎های استان خبر داد و یادآور شد: رنگ و لعاب و ظواهر مهدکودک‎ها در شأن انقلاب اسلامی نیست.

مهدوی بیان داشت: مربیان مهدکودک‎ها اساس مشکلات خود را در مسائل مادی، استیجاری بودن مکان و پایین بودن شهریه‎ها می‎دانند و در مجموع مشکلات آنها در مادیات و اقتصاد خلاصه می‎شود و توجه به مسائل تربیتی و پرورشی جزو دغدغه‎های بعدی آنها قرار می‎گیرد که این یک آسیب جدی است.

وی با بیان اینکه دغدغه‎ها و مشکلات موجود در مهدکودک‎ها قابل بررسی است، یادآور شد: بهانه‎های مشکلات اقتصادی و مادی که اکنون گریبانگیر مراکز تربیتی است نباید آنها را از وظیفه اصلی‎شان دور کند.

مربیان باید صلاحیت فعالیت در مراکز تربیتی داشته باشند

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان از فعال شدن 14 تیم نظارتی بر عملکرد مهدکودک‎های گلستان با مسئولیت بهزیستی خبر داد و گفت: این تیم مکلف به بررسی و مستندسازی شرایط موجود در مهدکودک‎ها است و در نهایت باید برای رفع چالش‎ها مبادرت به برنامه‎ریزی کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه جدیت در گزینش مربیان باید در اولویت بهزیستی قرار بگیرد اذعان داشت: اگر مربیان از شاخصه‎های لازم برخودار نیستند نباید از آنها در حوزه تربیتی استفاده شود بنابراین مربیان باید صلاحیت فعالیت را در مراکز تربیتی داشته باشند.

انتهای پیام/83001/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول