اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان تاکید کرد

خروجی مهدهای کودک‎ الگوی عملی باشد نه یک ناهنجار اجتماعی

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: متولیان و مربیان مهدهای کودک‎ باید سعی کنند کودکانی بر اساس الگوی عملی و نه یک ناهنجار اجتماعی تربیت کنند.

خروجی مهدهای کودک‎ الگوی عملی باشد نه یک ناهنجار اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علیرضا جمشیدی صبح امروز در هشتمین جلسه کارگروه بانوان و خانواده اظهار داشت: تربیت اسلامی و دینی باید در اولویت مهدکودک‎ها قرار بگیرد تا بتوانیم به جامعه‎ای ایمانی و مطلوب دست پیدا کنیم.

وی اختلاط دختر و پسر در مهدهای کودک را یک معضل جدی خواند و افزود: تعلیم و تربیت دینی حتی در پوشش اسلامی باید در مهدکودک‎ها حاکم شود، متاسفانه برخی جلف بودن را نشانه فرهنگ بالا می‎دانند که این تفکر غلطی است و از این ناشی می‎شود که هنوز نتوانسته‎ایم تبلیغ درستی از فرهنگ دینی ارائه دهیم.

کودکان در جامعه اسلامی باید به وسیله دین، تربیت شوند

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با بیان اینکه متاسفانه گاهی اوقات برخی مرز بین نشاط و بی‎بندوباری را با یکدیگر اشتباه می‎گیرند، متذکر شد: انسان می‎تواند متدین، سرزنده و بانشاط باشد، جامعه نباید این طور تلقی کند که افراد مذهبی، خشن، غمگین و عبوس هستند.

جمشیدی با تاکید بر اینکه کودکان در جامعه اسلامی باید به وسیله دین، تربیت شوند، ابراز داشت: خانواده‎های متدین، باحجاب و دلسوز در عرصه علم باید دارای درخشندگی و بالندگی باشند و در سایر حوزه‎ها نیز به عنوان الگوی عملی، معرفی و شناخته شوند.

وی افزود: اساساً هر خانوده‎ای نگرش متفاوتی دارد، مدیریت خانه و خانواده از حیطه تشکیلات و سازمان خارج است اما خانواده‎ها باید بدانند با هر نگرشی که هستند، وقتی به سازمان یا ارگانی ورود پیدا می‎کنند باید رفتارشان تحت مدیریت سازمان باشد.

تربیتی دینی در جامعه اسلامی زیاده‎خواهی نیست

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: مهدکودک، تشکیلات نظام‌یافته‎ای است که باید فرهنگ، ادبیات و آموزه‎های انقلاب اسلامی را تدریس، انتقال و تبلیغ کند.

جمشیدی؛ آموزش و نظارت ناکافی را یک ضعف جدی در مهدکودک‎ها برشمرد و یادآور شد: عدم فراخوانی و ارزیابی همچنین فقدان تذکرات کتبی و شفاهی سبب می‎شود تا شاهد خروجی مناسبی از مهدکودک‎ها نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه مربیان باید در تربیت دینی و اسلامی پیشگام باشند، متذکر شد: سازمان‎ها و نهادهای تشکیلاتی باید از خانواده‎های مذهبی نیز مذهبی‎تر باشند چون حقوق حکومت امام عصر (عج) را دریافت می‎کنند که این مهم از منظر حق بوده و بر اساس زیاده‎خواهی نیست.

گزینش مربیان مهدکودک‎ها با نظارت دقیق‎تری از سوی بهزیستی انجام شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان بر شکل‎گیری تیم بازدیدکننده و مستندساز از مهدکودک‎های استان تاکید کرد و افزود: تمام دستگاه‎ها باید به صورت رسمی، قانونی و قاعده‎مند نسبت به بازدید مهدکودک‎ها مبادرت کنند و این مهم باید بر اساس یک کار کارشناسی صورت پذیرد.

جمشیدی؛ ارائه لیست مهدکودک‎های موجود در استان و شناسایی مهدکودک‎های غیرمجاز را از مصوبات جلسه کارگروه عنوان کرد و اذعان داشت: مهدکودک‎ها باید با دستگاه‎های مرتبط دارای تفاهم‎نامه باشند.

وی تاکید کرد: گزینش مربیان مهدکودک‎ها باید با نظارت دقیق‎تری از سوی سازمان بهزیستی انجام شود تا انتظارات در شأن نظام و انقلاب اسلامی در مراکز تربیتی برآورده شود.

انتهای پیام/83001/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول