اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی صومعه‌سرا خبر داد

توزیع رایگان 11 هزار اصله نهال در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و جنگل‌داری صومعه‌سرا از توزیع رایگان 11 هزار اصله نهال سوزنی و پهن‌برگ به مناسبت هفته درختکاری در این شهرستان خبر داد.

توزیع رایگان 11 هزار اصله نهال در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، محمدرضا دلجوپور عصر امروز در مراسم غرس نمادین درخت در پارک ساحلی بخش میرزا کوچک این شهرستان با تبریک روز درختکاری، اظهار کرد: محیط زیست و طبیعت بکر جنگلی نعمت بزرگی بوده که خداوند برای ادامه حیات به بشریت ارزانی داشته است.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی یک سرمایه ملی محسوب می‌شود، تصریح کرد: نگاه آدمی به طبیعت و منابع طبیعی باید آرمانی و سازنده باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی و جنگل‌داری صومعه‌سرا، 15 تا 21 اسفند ماه را هفته منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: این هفته فرصتی غنی برای آشنایی مردم با طبیعت و حفظ و حراست بیشتر آن است.

وی از توزیع 11 هزار اصله نهال به مناسبت هفته درختکاری در صومعه‌سرا خبر داد و خاطرنشان کرد: این نهال‌ها از نوع گونه‌های سوزنی و پهن‌برگ بومی هستند.

دلجوپور اضافه کرد: از این تعداد نهال قابل توزیع بالغ بر یک‌هزار و 200 اصله به مناسبت هفته درختکاری در بین نمازگزاران صومعه‌سرا توزیع می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه توزیع نهال در هفته منابع طبیعی به صورت رایگان است، ادامه داد: این نهال‌ها در بین نهادها و مردم علاقه‌مند به منابع طبیعی و جنگلی صومعه‌سرا توزیع می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و جنگل‌داری صومعه‌سرا با بیان اینکه در سال جاری علاوه بر نهال‌های غیر مثمر نهال درختان مثمر نیز توزیع می‌شود، یادآور شد: بالغ بر 26 هزار اصله نهال درخت گردو به مناسبت هفته درختکاری در گیلان توزیع می‌شود.

به گفته وی، از مجموع این تعداد نهال درخت گردو، بالغ بر یک‌هزار نهال در صومعه‌سرا کاشته می‌شود.

دلجوپور از وجود 21 هزار هکتار اراضی جنگلی و جنگل‌کاری در صومعه‌سرا خبر داد و عنوان کرد: این میزان اراضی جنگلی هر ساله با همکاری نیروهای حفاظت جنگلی صومعه‌سرا مورد حراست و حفاظت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه وسعت بالایی از اراضی جنگلی صومعه‌سرا در منطقه تنیان این شهرستان قرار دارد، خاطرنشان کرد: 10 هزار هکتار اراضی جنگلی صومعه‌سرا در منطقه تنیان قرار دارد که بالغ بر چهار هزار هکتار از آن به صورت دست‌کاشت است.

این مسئول به اختصاص 500 اصله نهال به شهرداری بخش میرزا کوچک صومعه‌سرا اشاره کرد و متذکر شد: این نهال‌ها در راستای توسعه فضای جنگلی و طبیعی و ارائه فضای سبز به شهروندان در شهر و روستاهای بخش میرزا کوچک کاشته می‌شود.

انتهای پیام/84003/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول