اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود

معرفی ایجاد و نگهداری فضای سبز پشت بام منازل به مردم

خبرگزاری فارس: شهردار زنجان توسعه فضای سبز بعد پنجم را از دیگر برنامه‌های شهرداری زنجان اعلام و گفت: معرفی این برنامه که در واقع همان توسعه فضای سبز در پشت بام منازل است به گسترش فضای سبز کمک می‌کند.

معرفی ایجاد و نگهداری فضای سبز پشت بام منازل به مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حبیب ملایی‌یگانه بعدازظهر امروز در مراسم روز درختکاری که به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی برگزار شد، اظهار داشت: نیازهای امروز بشری باید بدون به خطر افتادن آینده آن تامین شود.

*ترویج فرهنگ کاشت درخت

وی بر ترویج فرهنگ دیگران کاشتند ما خوردیم ما بکاریم دیگران بکارند تاکید کرد و افزود: اقدامات انجام شده طی چند سال اخیر در گسترش فضای سبز شهر زنجان موثر بوده است.

شهردار زنجان به افزایش 26 هکتاری فضای سبز شهر زنجان از آغاز سال‌جاری اشاره کرد و گفت: این فضا در مناطق مختلف شهر زنجان ایجاد شده است.

*افزایش یک متری فضای سبز شهری

وی به قانون توسعه‌ای جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: براساس این قانون شهرداران شهرها، سالانه باید یک متر به سرانه فضای سبز شهرهای کشور اضافه کنند.

یگانه جمعیت شهر زنجان را 380 هزار نفر اعلام کرد و افزود: براساس تعریف موجود شهر زنجان باید 38 هکتار فضای سبز داشته باشد.

*تدوین طرح تفضیلی شهر زنجان

وی به طرح تفصیلی آماده شده برای شهر زنجان اشاره کرد و گفت: سرانه فضای سبز شهر زنجان 12 متر تعریف شده است.

شهردار زنجان از برنامه شهرداری زنجان برای ایجاد سرانه 2.2 متری فضای سبز در شهر زنجان خبر داد و اضافه کرد: با تحقق این طرح، زنجان 450 هکتار فضای سبز خواهد داشت.

وی با بیان اینکه 80 درصد از آبیاری فضای سبز شهر زنجان با جداسازی آب شرب و خام انجام می‌شود، ادامه داد: در کاشت و نگهداری فضای سبز به کیفیت آن توجه می‌شود.

*واگذاری بخشی از امور به بخش خصوصی

یگانه به اصل 44 قانون اساسی در مورد واگذاری امور به بخش خصوصی اشاره و تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح نگهداری از فضای سبز منطقه 2 شهر زنجان به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی به نهالکاری انجام شده در منطقه گرده داغ زنجان اشاره و اضافه کرد: فاز نخست این نهالکاری در خرداد ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار زنجان از برنامه شهرداری زنجان برای ایجاد نهالستان در جنوب شهر زنجان خبر داد و افزود: شهرداری با هماهنگی منابع طبیعی 150 هکتار در این منطقه نهالکاری می‌کند.

وی توسعه فضای سبز بعد پنجم را از دیگر برنامه‌های شهرداری زنجان اعلام و تصریح کرد: این برنامه که در واقع همان توسعه فضای سبز در پشت بام منازل است، به مردم معرفی می‌شود.

انتهای پیام/73004/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول