اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان خبر داد

حضور مستمر و دائمی مسئولان بازار راه‎حل‎ مبارزه با قاچاق کالا

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: حضور مستمر و دائمی مسئولان در میدان می‎تواند بهترین راه‎حل‎ها در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و مدیریت بازار باشد و از بسیاری از تخلفات بکاهد.

حضور مستمر و دائمی مسئولان بازار راه‎حل‎ مبارزه با قاچاق کالا

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در هفتمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال 1391 اظهار داشت: در آستانه عید نوروز و با توجه به حجم بالای تقاضای کالا، دستگاه‎های مرتبط به ویژه در حوزه بازرگانی و صنعت، معدن و تجارت، باید برای کاهش فشار بر مردم، بازار و قیمت‎ها را با جدیت بیشتری نظارت و مدیریت کنند.

وی عنوان کرد: مردم از مسئولان مربوطه انتظار دارند تا بازار را کنترل و مدیریت کنند که این مدیریت باید در دو حوزه قیمت‎ها و قاچاق کالا پررنگ و مشهود باشد.

جمشیدی با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده در حوزه افزایش قیمت‎ها به دلیل موضوع تورم است، تصریح کرد: افزایش فشار تقاضا، افزایش هزینه‎های تولید و ساختار اقتصادی کشور ما که در وهله اول وابسته به پول نفت است در کنار فشار اقتصادی و تحریم‎های دشمن، از عوامل مهم افزایش نرخ تورم در جامعه است.

جانشین رئیس کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان گلستان خاطرنشان کرد: اوباما در سخنانی گفته حال که ما موفق به مهار ایران نشده‎ایم باید آنها را متوقف کنیم و نگذاریم از این چیزی که در حال حاضر هستند فراتر روند و با همین نگاه است که آنها اصرار به مذاکره مستقیم با ما را دارند، زیرا اعتقادشان بر این است که اگر حتی از این مذاکرات نتیجه‎ای هم حاصل نشود آنها می‎توانند وارد مقدمه توقف ایران اسلامی شوند.

وی ادامه داد: در حوزه متوقف کردن نظام اسلامی دشمنان قسم‎‌خورده ما دو هدف را دنبال می‎کنند بدین صورت که در وهله اول به دنبال فعالیت‎ها و سیر صعودی پیشرفت‎های جمهوری اسلامی ایران هستند و همچنین به دنبال متوقف کردن کشورهایی هستند که به تبعیت از ایران اسلامی و با برافراشتن پرچم بیداری اسلامی، در صف مخالفان آمریکا و هم‌پیمانانش قرار بگیرند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان عنوان کرد: طبیعی است که با چنین نگاهی دشمن از هیچ کوششی در راه توقف ما و آرمان‎های ما فروگذار نخواهد کرد که اخیراً در حوزه تحریم‎ها تمام توانشان را برای تنگ کردن عرصه‎های اقتصادی به کشور ما وارد کرده‎اند.

جمشیدی ابراز داشت: از این رو مقام معظم رهبری با طرح مسئله اقتصاد مقاومتی صراحتاً وارد حوزه مصرف شدند و در بیاناتشان فرمودند که مردم باید از زیاده‎روی و اسراف و تبذیر بپرهیزند که در این میان باید به فرهنگ‎سازی در جامعه پرداخت تا با رعایت یکسری از مسائل در نحوه صحیح مصرف، خود مردم از مزایای آن بهره‎مند شوند.

وی با تأکید بر تقویت عرصه تولید تصریح کرد: تقویت عرصه تولید و از طرفی عرضه فراوان کالا در کشور می‎تواند با حجم بالای تقاضایی که در جامعه ما وجود دارد توازن و تراز را برقرار کند.

این مسئول افزود: نظارت بر عرضه کالا و بارکدها تا رسیدن به دست مردم که مورد تأکید مقام معظم رهبری هم قرار دارد باید در دستور کار جدی مسئولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قرار داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان اضافه کرد: برای جلوگیری از قاچاق کالا در برخی از حوزه‎ها خلأءهایی وجود دارد که باید شناسایی شده و پس از شناسایی و بررسی، برایش راه‌حل مناسب را پیدا کرد.

جمشیدی اضافه کرد: حضور مستمر و دائمی مسئولان در میدان می‎تواند بهترین راه‎حل‎ها در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و مدیریت بازار باشد و از بسیاری از تخلفات بکاهد.

جانشین رئیس کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان در پایان بر ضرورت تشکیل گشت‎های مشترک بین دستگاهی برای نظارت و کنترل هر چه بیشتر بر بازارهای استان تأکید کرد.

انتهای پیام/2307/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول