اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس خبر داد

ایجاد بستر مناسب برای جلوگیری از تصرف اراضی فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی استان فارس گفت: بستر مناسبی برای حفظ کاربری و جلوگیری از تصرف اراضی در این استان فارس فراهم شده است.

ایجاد بستر مناسب برای جلوگیری از تصرف اراضی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید کاظم بردبار بعد از ظهر امروز در حاشیه آیین کلنگ‌زنی احداث بوستان کوهستانی دراک شیراز در سخنانی اظهار داشت: نفش آموزش و پرورش در حفظ، توسعه و نگهداری درختان و فضای سبز بسیار مهم است و در این راستا کودکان به ویژه دانش‌آموزان پیام‌رسانان طبیعت هستند.

وی با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز شهری و طبیعی مرزی ندارد، گفت: با محدود کردن عرصه‌های منابع طبیعی که ریه شهرها هستند، سلامتی شهروندان به خطر می‌افتد و با فرهنگ‌سازی می‌توان محیطی سالم و بدون آلودگی را در شهرها ایجاد کرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس گفت: بستر مناسبی برای حفظ کاربری و جلوگیری از تصرف اراضی در این استان فارس فراهم شده است.

در ادامه مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شیراز نیز خاطرنشان کرد: درخت عامل مشترک هوای پاک، آب و زمین است که توسعه آن در اسلام سفارش شده است.

مهرداد محمدنیا تصریح کرد: در سال جاری به دلیل توسعه فضای سبز شهری شاهد کمترین روزهای آلودگی هوای شیراز بودیم.

وی بیان داشت: برای تسریع در آبرسانی به بوستان کوهستانی دراک لوله‌هایی در ابعاد 50، 75 و 100 سانتی‌متری در نظر گرفته شده است.

امام جمعه موقت شیراز نیز در ادامه طی سخنانی اذعان داشت: مهم‌ترین رویکرد اسلام توسعه فضای سبز، ایجاد امنیت روانی و توسعه بهداشت در جامعه است.

حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی با تاکید بر اینکه قطع درختان در معابر عمومی، بوستان‌ها و جنگل‌ها در اسلام منع شده، متذکر شد: فضای سبز در تولید اکسیژن، کنترل آلودگی، جذب گرد و غبار، تعادل محیط و تامین بخشی از غذا بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول