اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهرداری شیروان:

بوستان‌های شیروان برای میزبانی از مسافران آماده می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری شیروان گفت: تمامی بوستان‌های محلات و درون شهری شیروان برای میزبانی از زائران و مسافران نوروزی آماده می‌شود.

بوستان‌های شیروان برای میزبانی از مسافران آماده می‌شود

حیدر حیدری امروز در گفت‌وگو با فارس در شیروان اظهار کرد: این معاونت فعالیت نوروزی خود را با کاشت 3 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در شیرکوه این شهر آغاز و به استقبال بهار خواهد رفت.

وی افزود: بوستان‌های محله‌ها، بوستان شیرکوه، کوثر، فرهنگ، شهدا، شهید فهمیده، شهید بهشتی برای اقامت مسافران نوروزی تجهیز می‌شوند.

حیدری یادآور شد: برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی در شیروان مساجد و سالن‌های ورزشی، خیابان‌های اصلی آماده سازی می‌شوند.

وی شستشوی خیابان‌ها، کاشت گل در معابر و میادین، نصب تابلوهای راهنما، برگزاری سفره‌های هفت‌سین در نقاط مختلف، نصب المان‌ها، تبلیغات محیطی، نظافت عمومی، مشارکت در برگزاری شب‌های فرهنگی، لکه گیری خیابان‌ها، آماده سازی گود کشتی با چوخه، کشیک‌های مختلف اداری، مشارکت در مراسم استقبال از زائران را از مهم‌ترین فعالیت‌های این معاونت در ایام نوروز 92 عنوان کرد.

معاونت خدمات شهری شهرداری شیروان گفت: این شهر از وجود 130 هکتار فضای سبز برخوردار است.

وی وسعت کوهستان پارک این شهر را 64 هکتار دانست و اظهار کرد: این تفرجگاه تفریحی و گردشگری بزرگ‌ترین پارک شهر شیروان محسوب می‌شود.

حیدری اضافه کرد: از آبان ماه سال جاری تا کنون بیش از 200 هزار نوع گل و گیاه در گلخانه شهرداری تولید شده است.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از گلخانه‌ی 2 هزار و 500 متری شهرداری شیروان در دهه فجر امسال در این شهر در تولید گل و گیاه به خودکفایی رسیده است.

به گزارش فارس، شیروان با داشتن 100 هزار نفر جمعیت در مسیر جاده آسیایی تردد زائران و مسافران نوروزی در طول سال به مشهد مقدس قرار گرفته است که از این شهر به عنوان شهر دارالمصلین یاد می‌کنند.

انتهای پیام/63001/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول