اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اصفهان:

حمل و نقل انسان‌محور در اصفهان توسعه یابد / از تجربیات کشور‌های غربی استفاده شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توسعه حمل و نقل انسان‌محور یکی از اولویت‌های نخستین کشور‌های غربی است و اصفهان باید با استفاده از تجربیات این کشور‌ها به سمت جمل و نقل انسان‌محور حرکت کند.

حمل و نقل انسان‌محور در اصفهان توسعه یابد / از تجربیات کشور‌های غربی استفاده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مصطفی بهبهانی پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به ضرورت ساماندهی وضعیت حمل و نقل عمومی اظهار کرد: مردم باید برای کاهش مشکلات ناشی از وسایل نقلیه شخصی در سطح شهر به سوی توسعه حمل و نقل انسان‌محور حرکت کنند.

وی به برگزاری همایش حمل و نقل در تهران اشاره کرد و افزود: این همایش هفته گذشته با حضور تعدادی از کشور‌ها به صورت جامع در تهران برگزار شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه کشور‌های غربی در زمینه حمل و نقل عمومی تجربه بیشتری دارند، تصریح کرد: باید در راستای ترسیم خطی در زمینه توسعه مباحث حمل و نقل عمومی مناسب برای آینده از تجربیات کشور‌های پیشرفته در این زمینه استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حمل و نقل انسان‌محور یکی از مهم‌ترین محور‌های این همایش بوده است، اضافه کرد: توسعه حمل و نقل انسان‌محور یکی از اولویت‌های نخستین کشور‌های غربی در راستای توسعه زیر‌ساخت‌های حمل و نقلی است و ایجاد رینگ‌های حرکتی پیاده در دستور کار کشور‌های غربی دارد.

بهبهانی با اشاره به اینکه ایجاد مسیر‌های پیاده باید از اولویت‌های توسعه حمل و نقلی در شهر‌ها قرار بگیرد، تاکید کرد: مسیر‌های پیاده باید دارای ویژگی‌هایی باشند که مردم را به سوی استفاده از این پیاده‌رو‌ها تشویق کند.

وی با بیان اینکه در کشور‌های غربی آمار‌ها حاکی از این است که وسایل نقلیه چند برابر جمعیت این کشور‌ها است اما ترافیک موجود در این کشور‌ها روان است، افزود: توسعه حمل و نقل انسان‌محور یکی از اولویت‌های نخستین کشور‌های غربی است و اصفهان باید با استفاده از تجربیات این کشور‌ها به سمت جمل و نقل انسان‌محور حرکت کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در گذشته ساختمان‌هایی ساخته شده است که این ساختمان‌ها دارای تخلفاتی هستند، گفت: برای مقاوم‌سازی این ساختمان‌ها باید یک سری مراحل اداری انجام شود و برای اجرای این مراحل باید هزینه‌هایی اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه اما مردم پس از انجام این هزینه‌ها باید مجوز ایستایی را برای مقاوم‌سازی منزل و ساختمان خود دریافت کنند، اظهار کرد: اما به دلیل قدیمی‌ساز بودن این ساختمان‌ها مجوز ایستایی را به مالکان نمی‌دهند و با توجه به این موضوع تمام اعتبارات هزینه شده برای انجام مراحل اداری به هدر می‌رود.

انتهای پیام/63004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول