اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس جهاد دانشگاهی همدان:

فرهنگ انتظار متعالی‌ترین تفکر اسلام است

خبرگزاری فارس: رییس جهاد دانشگاهی همدان گفت: فرهنگ انتظار متعالی‌ترین تفکر و اندیشه اسلام است.

فرهنگ انتظار متعالی‌ترین تفکر اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد مهدی گودرزی‌سروش عصر امروز در اختتامیه دومین جشنواره ادبی انتظار با بیان اینکه انتظار یک مبنای متعالی در اندیشه اسلام است اظهار داشت: ما در هنرهایی چون شعر، موسیقی، ادبیات، معماری و شهرسازی مبانی خوبی مثل انتظار را داریم.

وی ادامه داد: زندگی یک مسلمان بر اساس تفکر و اندیشه‌ای که حول محور غدیر، عاشورا و انتظار است شکل می‌گیرد و معنا و مفهوم می‌یابد. 

رییس جهاد دانشگاهی همدان در ادامه با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در تمام فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود بسته‌های فرهنگی را مد نظر دارد تصریح کرد: با توجه به اینکه در کشور دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی زیر مجموعه وزارت علوم زیاد است اما یک نهاد انقلابی و غیرانتفاعی در کنار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی به فعالیت‌های فرهنگی توجه خاصی دارد. 

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در راستای فعالیت‌های فرهنگی از سال گذشته اقدام به برگزاری جشنواره ادبی انتظار کردیم و با استقبال دانشجویان همراه بود و تصمیم گرفتیم این جشنواره را هر سال برگزار کنیم.

گودرزی‌سروش ادامه داد: امروز اختتامیه دومین دوره جشنواره انتظار را برگزار می‌کنیم و دانشجویان سرمایه‌های جهاد دانشگاهی و انقلاب اسلامی هستند.

*ارسال تعداد 100 اثر ادبی به دومین جشنواره ادبی انتظار

در ادامه این مراسم دبیر جشنواره ادبی انتظار گفت: درخواست دانشجویان در سال گذشته برای برگزاری شب شعر با مشاوره اساتید تصمیم گرفتیم جشنواره ادبی انتظار را برگزار کنیم.

جواد تهذیبی در ادامه اظهار داشت: فرهنگ انتظار با دیدگاه‌های مختلف با ارائه آثار هنری و ادبی این تفکر را رنگ‌آمیزی می‌کند و فضای زیبایی از انتظار را در اذهان ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: در جشنواره سال 90 تعداد 70 اثر ادبی در بخش‌های مختلف شعر، داستانک، نثر و آزاد به دبیرخانه جشنواره رسید که به دلیل تنوع آثار فقط در سه بخش شعر، مقاله و متن ادبی نفرات برتر معرفی شدند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی همدان در ادامه با بیان اینکه در جشنواره سال جاری تعداد 100 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید تصریح کرد: هیئت داوران بعد از بررسی‌های کارشناسانه آثار را در چهار بخش شعر، نثر، داستانک و آزاد انتخاب کردند.

وی افزود: در این جشنواره از معرفی آثاری که در جشنواره سال گذشته ارسال شده بودند از مسابقه حذف شدند و در این دوره هیچ اثری در بخش نثر حائز رتبه نشد.

تهذیبی در پایان گفت: در آینده‌ای نزدیک آثار نفرات برتر در بخش‌های مختلف با همکاری بسیج دانشجویی در قالب یک کتاب چاپ و توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/89019/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول