اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مرند در مجلس:

مسئولان ‌به جای توجه به ‌هرزندات و یکانات ‌در گرجستان و ارمنستان سرمایه‌گذاری می‌کنند‌

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مرند و جلفا گفت: ‌مسئولان ‌استان زمین‌های تشنه هرزندات و یکانات را در منطقه رها کرده و در گرجستان و ارمنستان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مسئولان ‌به جای توجه به ‌هرزندات و یکانات ‌در گرجستان و ارمنستان سرمایه‌گذاری می‌کنند‌

 به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، محمد حسن‌نژاد عصر امروز در همایش فرهنگ کار در شهرستان مرند که به همت سپاه مرند و مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مرند برگزار شد، اظهار کرد: بحث اقتصاد مقاومتی با شرایطی که در حال حاضر دشمنان ما در پیش گرفته‌اند و می‌خواهند با این تحریم‌ها و تهدیدات به اقتصاد کشور و انقلاب ضربه بزنند.

وی افزود: با درایت و تدبیر مقام معظم رهبری در حمایت از تولید و کار و سرمایه ایرانی و تدابیر مجلس و دولت نتوانستند به اهداف شوم خود برسند.

حسن‌نژاد با انتقاد از دست‌اندرکاران و مسئولان حمایت از سرمایه‌گذاران و ایجاد فرصت‌های شغلی در استان گفت: برگزاری همایش‌ها نباید صرفا فقط در سخنرانی و  نشست‌ها منتهی شود.

وی اضافه کرد: عمل کردن به اهداف نظام در ایجاد اشتغال یکی از دغدغه‌های اساسی کشور بوده و نباید در این همایش‌ها خلاصه شود باید خروجی داشته باشند.

نماینده مردم مرند در مجلس خاطر نشان کرد: هفته گذشته با تشکیل کارگروه تسهیل استان در جذب سرمایه‌ها و ایجاد فرصت‌های شغلی در شهرستان مرند برگزار شد اما فایده‌ای نداشت و به جای آن مسئولان در استان زمین‌های تشنه هرزندات و یکانات را در منطقه رها کرده در گرجستان و ارمنستان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

با اشاره به تحریم‌های دشمنان در سه دهه گذشته گفت: اقتصاد تک محصولی، اصلاح الگوی مصرف و جداشدن از وابستگی نفت و همچنین نقش کشاورزان و بهره‌برداران در لوله‌گذاری و صرفه‌جویی در آب کشاورزی، تولید و صادرات میوه و تشکیل شرکت‌های یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و فرآوری و بسته‌بندی بایستی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دنبال شود.

ایجاد انجمن‌های کار آفرین در مراکز شهرستان‌ها با همکاری بسیج سازندگی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به موقعیت‌های اقتصادی و کشاورزی شهرستان مرند از نظر تولید و صادرات زردآلو،  زعفران، پسته و آفتابگران به عنوان قطب تولید در استان اظهار کرد: توسعه کشاورزی و اقتصادی در شهرستان  مرند مهم و ضروری است.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر افراد تحصلیکرده در رشته‌های کشاورزی می‌توانند با جذب و حمایت سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف در ایجاد بسترهای اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را داشته باشند.

محمدیان اظهار کرد: در موضوع اقتصاد مقاومتی استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود و بهره‌گیری از منابع آب، خاک و سایر منابع و نیروی انسانی برای اهمیت غذایی است.

وی ایجاد واحدهای جدید صنایع تبدیل کشاورزی، تکمیل ظرفیت‌های تولید واحدهای که با ظرفیت پایین کار می‌کنند، استفاده از پایاب سدها برای توسعه کشت و صنعت توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و مشاغل خانگی  را برای ایجاد فرصت‌های شغلی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مورد تاکید قرار داد.

محمدیان از ایجاد انجمن‌های کار آفرین در مراکز شهرستان‌ها با همکاری بسیج سازندگی استان خبر داد.

انتهای پیام/60009/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول