اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری

فعالان عرصه تعلیم و تربیت در چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: فعالان عرصه تعلیم و تربیت با حضور مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی امروز در شهرکرد تجلیل شدند.

فعالان عرصه تعلیم و تربیت در چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در همایش گرامیداشت سالروز تأسیس نهاد مقدس امور تربیتی در شهرکرد اظهار کرد: تعلیم و تربیت یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌هایی است که طی یک فرایند نسل اول می‌کوشد تا قدرت آگاهی نسل بعد از خود را در همه زمینه‌ها پرورش داده و آنها را برای برخورد با مسائل گوناگون آماده سازد.

علیرضا کریمیان افزود: تعلیم و تربیت به مثابه جریانی است که باید در کنار آموزش دانش، قدرت تفکر را در فرد رشد دهد و تسلط او را بر محیط زندگی افزون کند، در آموزش و پرورش از علم و تفکر صحبت می‌شود و پرورش عقلانیت مورد توجه است و از جنبه اجتماعی بودن انسان سخن به میان می‌آید.

وی ادامه داد: اهمیت تعلیم و تربیت تا آنجاست که در جای جای قرآن مجید سخن از آن شده است و متعالی‌ترین تربیت که همان تربیت الهی بوده بارها مورد تأکید قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری پرورش تفکر خلاق و نقاد در کودکان را اساس تعلیم و تربیت جدید برشمرد و خاطرنشان کرد: محور کار در آموزش و پرورش جدید تفکر است و تفکر محور یادگیری قلمداد می‌شود، در آموزش و پرورش نوین به مسائل ظاهراً کم اهمیتی توجه می‌شود که می‌تواند در نهایت اثرات بزرگ و مهمی در یادگیری و ازدیاد علاقه کودکان داشته باشد.

وی در ادامه از مربیان پرورشی به‌ عنوان افسران جنگ نرم نام برد و گفت: مربیان پرورشی نقش بسزایی در روشنگری و بصیرت‌افزایی جامعه بر عهده دارند.

کریمیان نقطه قوت جمهوری اسلامی را توجه ویژه به معنویت دانست و افزود: جامعه غرب امروز دچار بحران جدی معنویت است، بر همین اساس به دنبال ایجاد نسخه‌های جعلی از معنویت و ترویج آن به سایر ملل است.

وی ادامه داد: عرفان‌های دروغین و کاذب و مکتب‌های مبتنی بر انسان‌گرایی از جمله این نسخ جعلی است که ایجاب می‌‎کند با آموزش معنویت مبتنی بر اسلام و گفتمان حوزه‌ای با نسل جوان، در مقابل ورود چنین نسخه‌های دروغینی ایستادگی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری وجود مربیان تعلیم و تربیت را ظرفیت گرانبهای آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: برای تعمیق بخشیدن به معنویت در دانش‌آموز باید از ظرفیت‌های آموزش و پرورش بهره‌مند شد و این ظرفیت در سازمان در قالب مربیان تربیتی در مدارس جلوه‌گری می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین معلم در رأس قرار دارد و مربیان تربیتی نیرویی متعهد و ادامه دهنده راه شهدای انقلاب و دفاع مقدس هستند.

در پایان این نشست از فعالان عرصه تعلیم و تربیت با حضور مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی تجلیل شد.

انتهای پیام/68006/ز40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول