اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست هم‌اندیشی اسلام و مسیحیت عنوان شد

اسقف کلیسای ارتدوکس: قرائت زیبای قرآن مرا مورد تاثیر قرار داد

خبرگزاری فارس: اسقف کلیسای ارتدوکس رومانی با اشاره به قرائت قرآن توسط قاریان مسلمان گفت: علاوه بر اینکه این آیات معانی خوبی دارند نوع قرائت مسلمانان و شیعیان نیز انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اسقف کلیسای ارتدوکس: قرائت زیبای قرآن مرا مورد تاثیر قرار داد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، وارلام پلواستینال (Varlaam Ploiesteanul) در نشست هم‌اندیشی معنویت و انسان معاصر از دیدگاه اسلام و مسیحیت ارتدوکس که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد اظهار کرد: از حضور در ایران خوشحال هستیم و بازدیدهای مناسبی از مراکز مختلف دینی داشتیم.

وی با اشاره به قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید در ابتدای این جلسه افزود: علاوه بر اینکه این آیات معانی خوبی داشتند نوع قرائت مسلمانان و شیعیان نیز انسان را مورد تاثیر قرار می‌دهد.

اسقف کلیسای ارتدوکس رومانی با بیان اینکه کلیسای ارتدوکس رومانی دومین کلیسای این مذهب در طول تاریخ به شمار می‌رود گفت: در حال حاضر 15 دانشکده الهیات با بیش از 4 هزار دانشجو در رومانی مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: 34 حوزه علمیه دینی مربوط به مسیحیت کلیسای ارتدوکس با بیش از 7 هزار طلبه نیز در رومانی تحصیل می‌کنند و 444 نفر دانشجوی دکترا نیز در حوزه الهیات در حال انجام امور تحصیلی هستند.

اسقف کلیسای ارتدوکس رومانی خاطرنشان کرد: در دوران حاکمیت کمونیسم در اروپای شرقی که محدودیت‌های فراوانی برای مسیحیان وجود داشت هفت کلیسای ارتدوکس همچنان امور مذهبی را پیگیری می‌کردند.

وی با بیان اینکه طلاب دینی مسیحی شامل اساتید دانشگاهی و کارکنان کلیسا هستند عنوان داشت: برخی افراد در رشته‌های هنری تربیت می‌شوند ضمن اینکه در حوزه‌های حکومتی و دولتی نیز برخی افراد تربیت یافته مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/78004/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول