اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان اعلام کرد

افزایش ثبت 6،51 درصدی واقعه ولادت در بیجار

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان کردستان گفت: در 9 ماهه امسال هزار و 145 واقعه ولادت در شهرستان بیجار با افزایش 6،51 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت شده است.

افزایش ثبت 6،51 درصدی واقعه ولادت در  بیجار

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، عبدالله خسروی‌زاده در آخرین جلسه ثبت وقایع حیاتی در سال 91 که در فرمانداری بیجار با حضور فرماندار و مدیران دستگاه‌های عضو شورای ثبت وقایع حیاتی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه نسبت ولادت در این شهر به نرخ تعیین‌شده کشوری رسیده است و این نویدی برای این شهرستان از نظر افزایش جمعیتی در سال‌های آینده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان مأموریت اصلی سازمان ثبت احوال را ثبت به موقع چهار واقعه حیاتی ولادت، فوت، ازدواج و طلاق بیان کرد و گفت: داشتن آمار صحیح و کامل نقش بسیار مهمی در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور دارد.

وی افزود: امید است با همکاری و هماهنگی وقایع حیاتی را در مدت قانونی که قانون‌گذار تعیین کرده است به ثبت رسانده و آمار صحیح و به روزی داشته باشیم تا دچار مشکل مدیریتی و سوءاستفاده فرصت‌طلبان نشود که این مهم از برجسته‌ترین اهداف ثبت احوال کشور است.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان وظایف خطیر ثبت احوال را بیان کرد و گفت: اتقان اسناد هویتی، ساماندهی ثبت وقایع، تولید و انتشار آمارهای حیاتی جمعیتی و استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان مهم‌ترین وظایف این سازمان است.

وی مهلت ثبت وقایع حیاتی ولادت را 15 روز و وفات را 10 روز اعلام کرد و بیان داشت: امید است با ثبت به موقع این وقایع کمک بسزایی به تصویب آمار جمعیتی کشور که یکی از دغدغه‌های رهبر معظم است، کرده باشیم.

خسروی‌زاده تصریح کرد: بررسی و ارائه دقیق آمار چراغ راهی برای جامعه است و سعی و تلاش تمامی دستگاه‌های اجرایی براین باشد که در اسرع وقت و در کوتاه‌ترین زمان آمار دقیق وقایع حیاتی را برای برنامه‌ریزی صحیح در اختیار ثبت احوال قرار دهند.

وی در ادامه گفت: تأخیر در ثبت واقعه حیاتی فوت موجب مشکلات عدیده‌ای در حوزه اقتصادی و امنیتی جامعه می‌شود و افراد سودجو از این فرصت برای پیشبرد اهداف خود استفاده نموده که این بر خلاف اهداف نظام مقدسمان است.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان اضافه کرد: در حال حاضر در استان رشد طلاق نسبت به ازدواج در حال افزایش است و برای رفع و پیشگیری از این معضل اجتماعی باید تدابیر خاصی اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ نام و نام‌گزینی رسانه‌ها نیز نقش بسزایی دارند گفت: خوشبختانه شهرستان بیجار در مقوله فرهنگ نام و نام‌گزینی رتبه اول را در استان کردستان به خود اختصاص داده است.

وی پرطرفدارترین نام‌ها در سال گذشته در بین پسران را امیرعلی، محمدطاها، امیرعباس، ابوالفضل، محمد، ماهان و در بین دختران نیز فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، ستایش، نرگس، مهسا، اسرا و کوثر اعلام کرد.

انتهای پیام/79015/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول