اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشن نیکوکاری امسال

کمک‌های مردمی در 1000 پایگاه ‌استان مرکزی جمع‌آوری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی گفت: در جشن نیکوکاری امسال 1038 پایگاه در استان مرکزی آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی خواهند بود.

کمک‌های مردمی در 1000 پایگاه ‌استان مرکزی جمع‌آوری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محسن ولیئی بعدازظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با بیان اینکه جشن نیکوکاری در استان از 16 تا 18 اسفندماه برگزار می‌شود اظهار داشت: با همکاری آموزش و پرورش ‌در روز 16 اسفند ماه در تمامی مدارس استان پایگاه‌های کمیته امداد دایر می‌شود. 

وی تصریح کرد: در روز 17 اسفندماه نیز کمک‌های مردمی توسط کمیته امداد، آموزش و پرورش، بسیج سازندگی و اصناف در 1038 پایگاه‌ جمع‌آوری خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی خاطر نشان ساخت: از این تعداد پایگاه 51 پایگاه مربوط به بسیج، 541 پایگاه مدارس، 140 پایگاه مساجد، 92 پایگاه امداد محله‌ای و 55 پایگاه مردمی است و 123 پایگاه ثابت و 35 پایگاه سیار توسط کمیته امداد پیش‌بینی شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی افزود: جشن نیکوکاری امسال با نماد 60 ثانیه برای شاد کردن خانواده لازم است و با شعار سلامت، توانمندی و تحکیم خانواده برگزار خواهد شد.

ولیئی از جمع‌آوری کمک‌های مردمی در روز 18 اسفند در مصلی‌های نماز جمعه استان خبر داد و گفت: میزان کمک‌های مردمی در سال گذشته قریب به یک میلیارد و 160 میلیون تومان بود که  پیش‌بینی می‌شود در جشن نیکوکاری امسال میزان کمک‌های مردمی به یک میلیارد و 340 میلیون تومان برسد.

وی با تاکید بر اهمیت ترویج روحیه نوع دوستی و فرهنگ انفاق و ایثار در جامعه بیان کرد: در روز 15 اسفندماه برنامه زنده تلویزیونی با مشارکت خیرین تحت عنوان گلباران برگزار می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی ابراز داشت: مردم همچنین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 601148 بانک کشاورزی واریز کنند.

ولیئی افراد زیر پوشش کمیته امداد در استان را 40 هزار خانوار عنوان کرد و اظهار داشت: این تعداد که بالغ بر 77 هزار نفر هستند 9 درصد از جمعیت استان را شامل می‌شوند.

وی با بیان اینکه 45 درصد از زنان سرپرست خانوار در استان مرکزی زیر پوشش کمیته امداد هستند تصریح کرد: 22 درصد از خانوارهای ساکن در روستاهای استان نیز تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی 2 هزار و 937 خانوار مستاجر دارد که 90 درصد در شهرها ساکن می‌باشند و 691 خانوار آنها خانواده‌های زندانیان زیرپوشش هستند.

ولیئی از پرداخت یک میلیارد و 740 میلیون تومان برای خرید یا احداث مسکن مددجویان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و افزود: یک میلیارد و 350 میلیون تومان نیز برای سه هزار و 869 مورد تعمیرات مسکن مددجویان هزینه شده است.

وی ساماندهی 1661 مورد ازدواج با صرف مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون تومان، اعطا پنج هزار و 359 مورد وام قرض‌الحسنه جمعا به میزان سه میلیارد و 700 میلیون تومان، پرداخت یک هزار و 530 فقره وام بانکی جمعا به میزان 2 میلیارد و 230 میلیون تومان و معافیت 523 نفر از پسران زیرپوشش کمیته امداد استان از خدمت سربازی را از دیگر اقدامات این نهاد در استان عنوان کرد.

انتهای پیام/87001/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول