اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کارگروه تخصصی آرامستان‌های کلانشهرهای کشور:

آیین‌نامه آرامستان‌های کشور در بخش‌های حقوقی و بهداشتی اصلاح می‌شود

خبرگزاری فارس:دبیر کارگروه تخصصی آرامستان‌های کلانشهرهای کشور از اصلاح آیین نامه آرامستان‌های کشور در بخش‌های حقوقی و بهداشتی خبر داد.

آیین‌نامه آرامستان‌های کشور در بخش‌های حقوقی و بهداشتی اصلاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، کمال‌الدین شاهچراغی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروزه آرامستان‌ها از شکل محلی و پراکنده خود خارج شده‌اند و آرامستان‌های بزرگ را تشکیل داده‌اند بنابراین نقش و تاثیرگذاری آنها در زندگی شهروندان دو چندان شده است.

وی با اشاره به آیین‌نامه آرامستان‌های کلانشهرهای کشور افزود: این آیین نامه مصوب سال 1319 است که از تصویب آن بیش از 70 سال می‌گذرد.

مدیر عامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد گفت: با توجه به اینکه امروزه تکنولوژی در تمام زمینه‌ها به ویژه در حوزه آرامستان‌ها پیشرفت کرده است، مفاد این آیین‌ نامه با شرایط موجود سازگار نیست که باید اصلاح شود.

شاهچراغی بیان کرد: با بیش از چهار ماه کار کارشناسی و کمک گرفتن از بخش‌های مختلف به ویژه قضات، استادان دانشگاه و متخصصان این آیین نامه به‌روز رسانی، در جلسه کارگروه تخصصی آرامستان‌های کشور مصوب و به دبیرخانه انجمن کلانشهرهای کشور برای پیگیری تصویب نهایی ارجاع داده شده است.

دبیر کارگروه تخصصی آرامستان‌های کلانشهرهای کشور در ارتباط با تغییرات این آیین نامه تصریح کرد: این آیین نامه در بخش‌های حقوقی، جرایم، فنی و همچنین بهداشتی اصلاح شده است.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد ادامه داد: به عنوان مثال جرایمی که برای متخلفان در حوزه آرامستان‌ها طبق آیین نامه 1319 در نظر گرفته شده بسیار پایین است و اجرای آن در حال حاضر جایگاه حقوقی ندارد.

شاهچراغی در ارتباط با مسائل بهداشتی مرتبط با آیین نامه قدیمی اظهار کرد: در آیین نامه قدیمی برای رعایت بهداشت در آرامستان‌ها به استفاده از امکانات منسوخ شده مانند آهک تاکید شده و این در حالی است که امروزه مواد شوینده و ضدعفونی کننده‌ موثرتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/70006/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول