اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کارگروه تخصصی آرامستان‌های کلانشهرهای کشور:

آیین‌نامه آرامستان‌ها متناسب با نیازهای امروز نیست

خبرگزاری فارس: دبیر کارگروه تخصصی آرامستان‌های کلانشهرهای کشور گفت: آیین‌نامه آرامستان‌ها متناسب با نیازهای فعلی نیست و قطعا این آیین‌نامه اصلاح می‌شود.

آیین‌نامه آرامستان‌ها متناسب با نیازهای امروز نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدکمال‌الدین شاهچراغی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیشنهادهای اصلاحی کارگروه تخصصی آرامستان‌های کلانشهرهای کشور، طی نامه‌ای به نشست ادواری معاونین خدمات شهری کلانشهرهای کشور که سال آینده برگزار می‌شود، ارسال خواهد شد تا پس از تایید و انجام مراحل قانونی ،آیین‌نامه جدید اصلاحی آرامستان‌ها تدوین شود.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد افزود: در جلسات قبلی کارگروه آرامستان‌های کلان شهرهای کشور، اصلاحیه آیین‌نامه توسط مسئولان قضایی ،استادان دانشگاه و متخصصان بررسی شد و  امیدوارم پیشنهادات اصلاحی نیز مورد تایید معاونین خدمات شهری نیز قرار گیرد.

شاهچراغی با اشاره به اهداف برگزاری کارگروه آرامستان‌های کلان شهرهای کشور گفت: در این نشست ضرورت استفاده از تجهیزات الکترونیکی در جهت بروز کردن روند اداری و جلوگیری از برخی موازی‌کاری‌ها و ارائه خدمات بهتر به شهروندان در آرامستان‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

دبیر کارگروه تخصصی آرامستان‌های کلان شهرهای کشور ادامه داد: در هر شهر یک آرامستان مرکزی فعال وجود دارد اما این طور نیست که بقیه آرامستان‌ها بخواهند به صورت مجزا کار کنند چرا که اجازه بهره‌برداری از فعالیت تمام آرامستان‌های موجود در شهر بر عهده شهرداری‌ها و مدیریت آرامستان‌های آنجا است.

شاهچراغی تصریح کرد: با اینکه قوانین سختی در زمینه دفن غیر مجاز اموات در نظر گرفته شده است اما گاهی شاهد این چنین اتفاقاتی در برخی از شهرها هستیم که البته با هماهنگی مسئولین قضایی با افرادی که مرتکب چنین جرمی شوند به شدت برخورد خواهد شد، چرا که این مسایل به سلامت و بهداشت جامعه نیز می‌تواند آسیب برساند.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد با بیان اینکه در آرامستان‌ها باید سعی شود تا از ظرفیت‌های موجود فرهنگی نیز استفاده شود، گفت: فضای آرامستان‌ها باید به گونه‌ای باشد تا برای مراجعه‌کنندگان و زائران اهل قبور فرصتی ایجاد شود تا به دور از زندگی ماشینی و مسایل مختلف به آرامش معنوی دست یابند.

انتهای پیام/70005/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول