اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ارشاد دنا خبر داد

جشن‌های آیینی نوروز در دنا برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر اداره فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی شهرستان دنا گفت: جشن‌های آیینی و مذهبی نوروز با همکاری هنرمندان این شهرستان پاس داشته می‌شوند.

جشن‌های آیینی نوروز در دنا برگزار می‌شود

جمشید آریایی‌منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج مهم‌ترین برنامه‌های کمیته فرهنگی نوروز را تشریح کرد. 

مدیر اداره فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی شهرستان دنا اظهار داشت: عید نوروز در سنت و فرهنگ مردم ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که باید در این ایام ضمن پاسداشت جشن‌ها و آیین‌های نوروزی، برنامه‌های فرهنگی را نیز اجرا کنیم.

وی، توجه به فرهنگ‌ها و آیین‌های ملی و مذهبی را از جمله رسالت‌های مسئولان فرهنگی دانست و از برنامه‌های متنوع این کمیته در ایام نوروز امسال در شهرستان دنا خبر داد.

آریایی با اشاره به برخی برنامه‌های کمیته فرهنگی نوروز در شهرستان دنا خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه برای مهمانان نوروزی، اهدای کتاب به مسافران نوروزی، برگزاری جنگ شادی و موسیقی در تاریخ 13 فروردین و روز طبیعت، اجرای برنامه‌‌های فرهنگی و هنری در کانون‌‌های فرهنگی مساجد، مسابقه طراحی و نقاشی سفره هفت‌سین و استقبال از نوروز، راهنمایی گردشگران نوروزی، برپایی سفره هفت‌‌سین در یکی از مساجد شهر سی‌‌سخت از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این کمیته در ایام نوروز 92 است.

این مسئول فرهنگی در شهرستان دنا تصریح کرد: برنامه‌‌های گوناگونی برای ایام نوروز توسط هنرمندان این شهرستان آماده شده و امسال با روندی خاص به پیشواز نوروز خواهیم رفت.

آریایی در بخش دیگری از سخنان خود عید واقعی را روزی دانست که در آن گناه و معصیت نباشد و ادامه داد: عید نوروز یکی از اعیاد باستانی ایران بوده که باید آن را پاس بداریم.

مدیر اداره فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی شهرستان دنا از همکاری بسیار خوب جامعه هنرمندان این شهرستان در میزان مشارکت در برنامه‌های فرهنگی خبر داد و ابراز داشت: هنرمندان شهرستان دنا در چند سال گذشته حمایت و همکاری بسیار خوبی با برنامه‌ های مختلف داشته‌‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که هنرمندان در عید نوروز امسال نیز حضور تأثیرگذار و پررنگی در جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی نوروز در شهرستان دنا داشته باشند.

انتهای پیام/82005/ذ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول