اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار شیراز:

برخورد با عرضه قلیان در شیراز تشدید شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شیراز از افزایش شکایت‌های مردمی نسبت به عرضه قلیان در اماکن و معابر عمومی خبر داد و گفت: شهرداری و نیروی انتظامی باید برخورد با این عمل غیرقانونی را تشدید کنند.

برخورد با عرضه قلیان در شیراز تشدید شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز، عزت‌الله جهانخواه با تاکید بر وظایف دستگاه‌های فرهنگی در آگاه‌سازی مردم نسبت به خطرات ناشی از استعمال قلیان اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی نقش غیرقابل انکار و پررنگی در آگاه‌سازی مردم به ویژه نسل جوان نسبت به مضرات غیرقابل جبران مصرف دخانیات و قلیان داشته که در این راستا رسانه‌ها رسالت سنگینی بر دوش دارند و باید هر دستگاه در این مسیر با جدیت به وظایف خود عمل کند.

وی ادامه داد: معتقدیم در راستای مطالبات مردم، شهرداری شیراز و نیروی انتظامی باید با جدیت بیشتری در راستای برخورد با عرضه کنندگان قلیان به ویژه در معابر عمومی و پارک‌ها اقدام کنند، چراکه وضع موجود زیبنده شهر نیست.

جهانخواه با اشاره به قانون جمع‌آوری و برخورد با عرضه‌کنندگان قلیان در پارک‌ها و معابر عمومی، ابراز داشت: جمع‌آوری قلیان و برخورد با عرضه‌کنندگان آن در معابر عمومی قانونی است و بر اساس دغدغه‌هایی که برای سلامت جسمی و روحی شهروندان داریم، دستگاه‌های مسئول موظف هستند در این زمینه با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند تمام تلاش خود را در برخود با  این پدیده ناهنجار به کار گیرند.

معاون فرماندار شیراز با ابراز ناخرسندی از وضعیت کنونی عرضه قلیان در شهر شیراز اضافه کرد: در یک دوره زمانی با همکاری شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی اقدامات خوبی در راستای برخورد با افراد سودجویی که با عرضه قلیان سلامت جامعه را تهدید می‌کنند صورت گرفت، اما مدتی است که به دلیل ارائه گزارشات مردمی و تماس‌ها و شکایت‌های مکرر مردم دغدغه فراوانی در این مورد ایجاد شده که این موضوع می‌طلبد تا قبل از پایان سال و آغاز نوروز با اجرای طرح‌های ضربتی وضعیت موجود سامان بخشیده شود.

جهانخواه خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به‌زودی با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری، اداره اماکن عمومی و برخی از دستگاه‌های دارای مسئولیت، برخورد با عرضه‌کنندگان قلیان تشدید می‌شود، بنابراین انتظار داریم تا عرضه‌کنندگانی که در حال حاضر با گام برداشتن در مسیری خارج از چارچوب قانون، پیش از مواجه شدن با برخورد پلیسی و قضایی نسبت به جمع‌آوری قلیان‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول