اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا 16 اسفند ماه امسال برپاست

برگزاری نمایشگاه نقاشی خط در اصفهان

خبرگزاری فارس: نمایشگاهی از آثار نقاشی خط افسانه رستمی از پنجم اسفند ماه امسال در نگار‌خانه کوثر اصفهان برپا شده است و تا 16 اسفند ماه امسال ادامه دارد.

برگزاری نمایشگاه نقاشی خط در اصفهان

افسانه رستمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: موضوع نمایشگاه نقاشی افسانه رستمی آیات قرآنی، احادیث و اشعار عرفانی بوده که در قالب 29 اثر به سبک نقاشی خط که در واقع تلفیقی از نقاشی و خط با ترکیب مواد بوده برای بازدید شرکت‌کنندگان ارائه شده است.

وی ادامه داد: پیش از این خطوط خوشنویسی تنها در قالب‌های سنتی اجرا می‌شد اما در این سبک از رنگ و فرم‌هایی استفاده می‌شود که به انتقال پیام‌های این سبک هنری به صورت بهتر به مخاطب کمک می‌کند.

این هنرمند اصفهانی با تاکید بر اینکه این سبک به صورتی بوده که گویی کلمات تابلو با انسان سخن می‌گویند، تصریح کرد: از آغاز فعالیت هنری‌ام تاکنون در چهار نمایشگاه گروهی شرکت کرده‌ام.

وی با بیان اینکه  این نمایشگاه به عنوان نخستین نمایشگاه انفرادی‌ام محسوب می‌شود که از دو سال گذشته تاکنون روی آثار ارائه شده در این نمایشگاه کار کرده‌ام و تمام آثارم برای ارائه به بازدید‌کنندگان آماده شده است، اضافه کرد: نقاشی خط یک هنر نوین و تا حدودی شناخته نشده در اصفهان است که این نمایشگاه با توجه به استقبال چشمگیر بازدید‌کنندگان از آن تأثیر بسیاری در شناساندن این هنر به مردم دارد.

رستمی با اشاره به اینکه بسیاری از بازدید‌کنندگان برای یادگیری آن اظهار علاقه‌مندی کردند و نمایشگاه نیز یک هفته تمدید شده است، تأکید کرد: تصور می‌کنم هنر باید در خدمت جامعه باشد و هر شخصی در هر شغل، مهارت و موقعیتی رسالتی نسبت به جامعه دارد و بنده نسبت به انجام رسالتم در حوزه هنر تلاش کرده‌ام.

انتهای پیام/2301/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول