اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

رونق صنعت توریسم منجر به بسته شدن چاه‌های نفت می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت:‌ رونق‌بخشی صنعت توریسم منجر به بسته شدن چاه‌های نفت و صادرات این محصول استراتژیک می‌شود، در حالی که ما بیش از هر زمان دیگر به جایگزینی محصولات صادراتی به جای نفت نیاز داریم.

رونق صنعت توریسم منجر به بسته شدن چاه‌های نفت می‌شود

کمال‌الدین پیرموذن در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره گردشگری سرعین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: امروز بسیاری از کشورهای فاقد جاذبه‌ها و زیبایی‌های گردشگری و توریستی سعی می‌کنند به هر شکل ممکن حتی به شکل مصنوعی این ظرفیت را احیا کرده و صنعت توریسم و گردشگری را رونق ببخشند در حالی که بسیاری از کشورهای منطقه خاورمیانه همچنان امیدوار به صادرات نفت و کسب درآمد از این محل هستند، در حالی که پایداری در‌آمد‌زایی صنعت توریسم قابل قیاس با سایر حوزه‌ها نیست.

وی خاطرنشان کرد: دولت و مجلس با کاهش وابستگی در‌آمد کشور به نفت سه اولویت کشاورزی، گردشگری و صنعت را در حرکت‌های اساسی و زیربنایی قرار داده‌اند که در این بین در بودجه سال آینده نیز دولت سعی کرده است تا از وابستگی به در‌آمد نفت بکاهد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در همین راستا و با هدف رونق‌بخشی به صنعت گردشگری و توریسم راه‌اندازی جشنواره‌های زمستانی آن هم در قلب گردشگری ایران شهر سرعین حرکتی موفق و غرور‌آفرین بود، به طوری که این جشنواره سبب شد تا زیبایی‌‌های زمستانی سرعین احیا شده و این اقلیم بیش از گذشته به دنیا معرفی شود.

پیرموذن برجستگی‌های سیاحتی و گردشگری سرعین را فوق‌العاده و آبگرم‌های جوشان و طبیعت بهشتی این منطقه را نشاط آور و همراه با جذابیت‌های فراوان توصیف کرد و به خبرنگار فارس در اردبیل گفت:‌ ضرورت دارد با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها، آب و هوای لطیف و خنک و سازگار با نیازهای طبیعی انسان‌ها و سوغاتی‌ها و غذاهای لذیذ هر چه بیشتر در جذب گردشگران بکوشیم.

وی سخن شهید بهشتی را که بیان داشته اسلام دین نشاط است نه اندوه، عنوان کرد: این آیه از محکمات قرآن و سخن صریح نبی مکرم اسلام (ص) است که موهبت‌های زندگی را قدر بدانیم و با گرایش به شادی و تفریحات حلال زندگی اجتماعی را دوام ببخشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل ابراز داشت: استان اردبیل بر اساس افق چشم‌انداز 20 ساله باید به 10 استان برتر اقتصادی کشور با توجه به توانمندی‌های گوناگون استانی، ملی و بین‌المللی تبدیل شود چرا که تبدیل شدن این استان به 10 قطب صنعت توریسم با اتکا به منابع فرهنگی و هنری و طبیعی متعدد می‌تواند بستر‌‌ساز تحول باشد.

پیرموذن افزود:‌ با توجه به مشکلات صادرات نفت بدون تردید فرصت آن فرا رسیده است که دولت و مجلس به جای نفت به صنعت گردشگری و ذخایر طبیعی و مواهب الهی این ملک و ملت تکیه کنند تا بتوانند برتری بیشتری را به اثبات برسانند.

وی ضرورت تدوین و شرح خدمات منطقه گردشگری سرعین توسط پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مهندسان مشاور را یادآور شد و تصریح کرد: امیدواریم با اجرایی شدن منطقه گردشگری سرعین نگاه تحولی به این شهرستان بیش از گذشته صورت گیرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: بارور‌سازی مجموعه جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان اردبیل بیش از هر زمان دیگر به تصمیم مسئولان کشوری و مدیران مربوط وابسته است که می‌بایست در راستای سیاست‌های توسعه ملی و منطقه‌ای این امر در اولویت قرار گیرد.

پیرموذن در پایان اذعان داشت: گرایش‌های قومی و فرهنگی بین استان اردبیل و کشور آذربایجان و همجواری آنها می‌تواند یک جریان توریستی را بین استان اردبیل و آذربایجان غنا بخشیده و سرعت دهد در حالی که این امکان قابل توجه در شرایط بلاتکلیفی عمدتاً سازمان نیافته و نامعلوم می‌باشد.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول