اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ثبت اسناد شهرستان بهشهر خبر داد

تحقق 100 درصد تقاضاهای سند مالکیت در سال 91

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بهشهر گفت: 100 درصد تقاضاهای صدور سند مالکیت در سال جاری تحقق یافت.

تحقق 100 درصد تقاضاهای سند مالکیت در سال 91

مهدی داوودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر، به بیان عملکرد اداره ثبت اسناد و املاک بهشهر در سال 91 پرداخت.

وی با بیان اینکه ثبت مالکیتی وظیفه اصلی اداره ثبت اسناد و املاک است و باید در نگهداری اسناد کوشا باشیم، اظهار داشت: شعبه بایگانی این اداره به ‌صورت پراکنده بود اما تجمیع آن باعث ارائه بهتر خدمات از سوی پرسنل و رضایت مراجعان شد.

داوودی با اشاره به قدیمی‌بودن ساختمان ثبت اسناد و املاک بهشهر، یکی از مهم‌ترین کارها بعد از ورودش به این اداره را انجام تغییرات اساسی در ظاهر ساختمان همچنین ترمیم قسمت‌هایی که امکان آسیب به اسناد می‌رفت، اعلام کرد به طوری که فضای فعلی در حد استاندارد و مورد قبول مراجعه کنندگان و کارکنان است.

نصب دستگاه ثبت ورود و خروج، راه‌اندازی تلفن سانترال برای پاسخگویی به تماس‌ها در راستای طرح تکریم ارباب رجوع، تشکیل کارگروه فرهنگی با محوریت تولید فکر به‌ منظور ارائه خدمات ارزنده به مراجعه‌کنندگان، افزایش تعداد رایانه‌ها از 11 به 35 دستگاه با همکاری خیران و شهرداری بهشهر و برقراری ارتباط خوب با دستگاه‌های اداری در امور فرهنگی از دیگر عملکرد‌هایی بود که سرپرست اداره ثبت اسناد و املاک بهشهر در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد.

 صدور 1380 سند مالکیت تا پایان سال

وی همچنین از تعامل خوب با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بهشهر در جمع‌آوری اسناد مالکیت اهالی روستاها به ویژه کسانی که در روستاهای دوردست قرار دارند، خبر داد و گفت: این اسناد پس از جمع‌آوری، برای رسیدگی و بررسی و صدور سند مالکیت، در اختیار اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان قرار می‌گیرند.

داوودی افزود: با وجود اینکه سهم سال 91 بنیاد مسکن از این طریق، یک‌هزار فقره سند بود اما یک‌هزار و 380 سند را به اداره ثبت ارجاع داد که اسناد زیادی پس از بررسی و کارشناسی و رای، صادر و ثبت شدند بقیه هم تا پایان سال صادر و تحویل مالکان می‌شوند.

ثبت اسناد یک‌هزار ساختمان و اراضی فاقد سند در بهشهر

سرپرست اداره ثبت اسناد و املاک بهشهر در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره ابلاغیه تعیین تکلیف ساختمان‌ها و اراضی فاقد سند مالکیت، گفت: از 1/8/91 از طریق سایت ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی www.ssaa.ir امکان درخواست سند مالکیت امکان‌پذیر شد.

وی تصریح کرد: افراد باید ابتدا نسبت به نقشه UTM یا از طریق GPS دستی یا از طریق گوشی‌های موبایل مجهز به GPS اقدام کنند سپس با مراجعه به سایت و تکمیل موارد درخواست شده، مدارک فیزیکی خود را برابر با اصل کرده و از طریق پست پیشتاز به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ارسال کنند.

داوودی در ادامه گفت: دبیرخانه هیئت در کوتاهترین زمان ممکن مدارک را کنترل می‌کند و اگر مدارک ناقص باشد؛ از طریق تماس تلفنی یا ارسال پیامک به متقاضی اعلام می‌شود تا نسبت به رفع نقص مدارک خود اقدام کند.

وی افزود: متقاضی 20 روز پس از اعلام فرصت دارد تا رفع نقص کند در غیر این صورت رسیدگی متوقف و پس از گذشت 3 ماه از فرصت 20 روزه، پرونده بنا به تشخیص هیئت حذف می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: در صورت صحت وصول مدارک، دبیرخانه بلافاصله نسبت به تایید مدارک اقدام و پس از اطلاع به متقاضی برای انجام کار کارشناسی پرونده را از طرف هیئت به کارشناس منتخب ارجاع و کارشناس هم مکلف است ظرف 20 روز نسبت به اظهارنظر کارشناسی خود اقدام کند، چنانچه پرونده مستعد صدور رای باشد از طرف دبیرخانه تحویل هیئت شده و اعضای آن اقدام به صدور رای می‌کنند و سرانجام پس از انتشار آگهی و نبود معترض، اسناد مالکیت متقاضیان صادر می‌شود.

وی افزود: از این طریق، تاکنون یک‌هزار پرونده واصل و در مرحله رسیدگی قرار دارند.

داوودی درباره چگونگی دریافت سند مالکیت اراضی کشاورزی به فارس پاسخ داد: در این زمینه سیاست دولت بر این مبنا بوده که برای جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی، فقط به تقاضاهای اراضی مزروعی آبی بیش از 4 هکتار و دیمی بیش از 10 هکتار و باغات آبی بالای 2.5 و باغات دیم بالای 5 هکتار ترتیب اثر داده شود.

 صدور 6 هزار سند مالکیت کاداستری

سرپرست اداره ثبت اسناد و املاک بهشهر با اشاره به صدور حدود 6 هزار فقره سند مالکیت کاداستری(تک برگ) در 11 ماهه امسال، گفت: با انجام به‌ موقع و خوب بررسی‌ها و کارشناسی‌های مربوط به این اسناد از سوی پرسنل اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بهشهر، برای تمام این تقاضاها، سند مالکیت صادر شد.

وی درباره ثبت شرکت‌ها در 11 ماهه سال جاری گفت: تقاضای متقاضیان در مقوله ثبت شرکت‌ها در 11 ماهه سال جاری نسبت به مشابه سال قبل از 2 هزار و 536 به 2 هزار و 697 شرکت افزایش پیدا کرد که صد در صد آنها به ثبت رسید.

عضو شورای اداری در ادامه، گفت: یکی دیگر از شعبات اداره، شعبه اجرا است و وظیفه آن وصول مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی است که توفیق داشت در سال جاری از مجموع 184 فقره پرونده اجرایی تشکیلی 50 مورد از مطالبات بستانکاران را وصول و پرونده را مختومه کند.

 تبدیل 10هزار و 390 فقره سند مالکیت منگوله‌دار به کاداستری

داوودی با اشاره به اینکه اسناد مالکیت از سال 89 تاکنون از حالت سنتی (دفترچه‌ای یا منگوله‌دار) خارج و جای خود را به صورت کاداستری یا تک‌برگ داد، از مردم خواست تا در اسرع وقت برای تعویض اسناد مالکیت خود به ادارات ثبت مراجعه و درخواست خود را همراه سند مالکیت اولیه ارائه دهند.

وی افزود: نصب هولوگرام در متن سند مالکیت، به حداقل رسیدن امکان جعل، امکانپذیر نبودن دست‌کاری و قلم‌خوردگی و اضافه یا کم کردن کلمات و اعداد، درج هویت کامل شخص از نام و نام خانوادگی گرفته تا کد ملی و پستی، از جمله مزایایی بود که این مسئول درباره سند کاداستری برشمرد.

وی اعلام کرد: از این طریق، از سال 89 تا به امروز، 10 هزار و 390 فقره سند مالکیت اعم از شهری و روستایی صادر شد.

داوودی همچنین از ثبت یک‌هزار و 471 واقعه ازدواج و 232 واقعه طلاق همچنین ثبت 3 هزار و هشت فقره نقل و انتقال قطعی اموال غیرمنقول و 3 هزار و 265 فقره نقل و انتقال قطعی اموال منقول در دفاتر ثبتی این شهرستان از ابتدای سال 91 تاکنون خبر داد.

سرپرست اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بهشهر در پایان با  قدردانی از زحمات همکاران خود،گفت: این اداره بطور میانگین، روزانه 500 ارباب رجوع دارد که بیشتر آنها در صورت ارائه مستندات به اهداف خود می‌رسند.

به گزارش فارس، اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بهشهر، سابقه فعالیت 81 ساله دارد.

انتهای پیام/86001/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول