اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همچون سال‌های گذشته صورت می‌گیرد

میزبانی شهر «قنات، قنوت و قناعت» از مسافران نوروز باستانی

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: شهر قنات، قنوت و قناعت، شهر بادگیرها و شهر مفاخر ملی و مذهبی همچون سال‌های گذشته از هم‌اکنون آماده پذیرایی از مسافران نوروز باستانی است.

میزبانی شهر «قنات، قنوت و قناعت» از مسافران نوروز باستانی

هما خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: استان یزد مقصد خوبی برای ایرانگردان و مسافران نوروزی است زیرا از جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوعی برخوردار است.

وی افزود: یزد دارای 11 شهرستان است که هر کدام از این شهرستان‌ها دارای جاذبه‌های تاریخی منحصر به فردی هستند و این امر بستر مناسبی برای توسعه انواع فعالیت‌های گردشگری است.

خورشیدی عنوان کرد: در این استان فعالیت‌های اقتصادی بر محور توسعه انجام می‌شود و خدمات صنعت گردشگری نیز در این راستا گام برمی‌دارد ضمن اینکه توسعه مراکز آموزشی و پژوهشی نیز در یزد به وضوح قابل لمس است و البته امکانات بالقوه بسیاری نیز در این استان برای توسعه در همه بخش‌ها به ویژه گردشگری وجود دارد.

* یزد کانون گردشگری کشور

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: استان یزد با دارا بودن ارزش‌های تاریخی و سنتی، معماری کویری به همراه ابنیه‌های مستحکم از قرن پنجم به بعد به عنوان یک شهر نمونه از الگویی سنتی و خشت‌خام با کوچه‌های پیچ در پیچ مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی به عنوان یک منطقه مستعد از نظر گردشگری است.

وی افزود: موقعیت خوب جغرافیایی این استان که در قلب ایران زمین واقع شده و معبر محورهای اصلی گردشگری کشور است نیز مزیت دیگر یزد برای توسعه گردشگری است.

خورشیدی یادآور شد: داشتن تنوع آب و هوایی (کویری، ییلاقی) داشتن کویرها و بیابان‌های منحصر به فرد و کثرت آثار تاریخی و طبیعی، استان یزد را به کانون توریستی و یکی از مناطق گردشگری مهم و جالب توجه بین‌المللی تبدیل کرده است.

* بستر خوب سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان یزد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اظهار داشت: تعامل خوب بخش خصوصی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز قابل توجه است به نحوی که بخش خصوصی اکنون در کارگاه‌های صنایع دستی منحصر به فرد استان، توسعه زیرساخت‌های اقامتی، خدمات مسافرتی و ... بسیار شاخص است.

وی افزود: با برگزاری نشست‌ها و جشنواره‌های مرتبط ، تورهای ارزان قیمت در راستای همگانی کردن سفر با تعامل بخش خصوصی، توسعه گردشگری پایدار، صنعت هتلداری و آموزش راهنمایان گردشگری و تعامل و همکاری دست‌اندرکاران حوزه گردشگری شاهد رشد این صنعت در استان یزد هستیم.

به گزارش فارس، 2 هزار اثر تاریخی استان یزد از مجموع بیش از 6 هزار و 500 اثر تاریخی این استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

مساجد تاریخی از جمله مسجد جامع کبیر یزد، مسجد حظیره، مسجد ریگ، آب‌انبارها، دخمه‌ها، باغ‌های بزرگ از جمله باغ گلشن طبس، باغ دولت آباد یزد، باغ پلوان‌پور مهریز، باغ نمیر تفت و ده‌ها و صدها اثر و جاذبه تاریخی و طبیعی دیگر در ایام عید نوروز در انتظار مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

انتهای پیام/2464/صا40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول