اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس هیئت شطرنج گیلان خبر داد

حضور 100 بانوی شطرنج‌باز در رقابت‌های جام خزر

خبرگزاری فارس: نایب رئیس هیئت شطرنج گیلان گفت: حدود 100 بانوی شطرنج‌باز در مسابقات بین‌المللی شطرنج خزر در جدول بانوان و زیر 14 سال به رقابت‌ می‌پردازند.

حضور 100 بانوی شطرنج‌باز در رقابت‌های جام خزر

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیمین کلهری بعد ‌از ‌ظهر امروز در جریان برگزاری رقابت‌های شطرنج جام خزر در مجموعه ورزشی یادگار امام(ره) این شهر اظهار کرد: این مسابقات تا 18 اسفند ماه جاری در مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) رشت پیگیری می‌شود.

وی افزود: حدود 100 بانوی شطرنج‌باز در این رقابت‌ها حضور دارند که از این تعداد 60 نفر در جدول D (رتید) و دختران نیز در جدول زیر 14 سال مسابقه می‌دهند.

نایب رئیس هیئت شطرنج گیلان به جوایز مسابقات جدول D اشاره کرد و افزود: جوایز نقدی نفر نخست 10 میلیون ریال، نفر دوم هفت میلیون ریال، نفر سوم پنج میلیون ریال، نفر چهارم چهار میلیون ریال، نفر پنجم سه میلیون ریال و نفرات ششم تا دهم دو میلیون و 500 هزار ریال است.

به گفته وی، 9 نفر از بانوان شطرنج ایران کار قضاوت مسابقات مذکور را در چهار جدول به‌ عهده دارند که بانوان گیلانی اکثریت را تشکیل می‌دهند.

کلهری اضافه کرد: در جدول A شهره بیات و آرزو عسکرخواه، در جدول B افسانه عسکرخواه و سیمین کلهری قضاوت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در جدول C، لاله مجیدیان و متین فردی قضاوت می‌کنند و فریبا باقرزاده، مهتا زاهدی و نگار وقار داوران جدول D هستند.

*حضور 69 شطرنج‌باز خارجی در جام خزر

رئیس هیئت شطرنج گیلان مسابقات مذکور با اشاره به اینکه 69 شطرنج‌باز خارجی در این رقابت‌ها حضور دارند، تصریح کرد: این شطرنج‌بازان از کشورهای روسیه، بلاروس، عراق، هندوستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، لتونی، گرجستان و ارمنستان هستند.

کیومرث بیات با اشاره به شرکت‌کنندگان در چهار جدول رقابت‌های مذکور، گفت: در جدول A تعداد 128 شطرنج‌باز، در جدول B تعداد 150 شطرنج‌باز، در جدول C تعداد 150 شطرنج‌باز و در جدول D بانوان نیز 60 نفر حضور دارند.

به گفته وی، این مسابقات در فدراسیون جهانی به ثبت رسیده است و مسابقات طبق مقررات فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/84002/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول