اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بناب:

همه ما باید پشت سر رهبری حرکت کنیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه بناب در شرایط فعلی اطاعت از ولایت و رهبری را لازمه بقای نظام دانست و گفت: عقب ماندن از ولایت و رهبری ایجاد فتنه می‌کند.

همه ما باید پشت سر رهبری حرکت کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی ظهر امروز در جمع مسئولان و قشرهای مختلف مردم شهرستان بناب با بیان اینکه تاریخ اسلام با ما محبت می‌کند و برای ما درس انسانیت می‌آموزد: مؤمنین سعی کنند تا گرفتار منیت و خودبینی نشوند.

وی افزود: در صفین و نهروان در کنار امیرالمؤمنین(ع) آن همه حافظ قرآن وجود داشت، ولی بنده یکدل و یک جهت وجود نداشت و این نوع رفتارها باعث شد تا امیرالمؤمنین(ع) مقابل معاویه ابتکار عمل را از دست بدهد و همان نماز شب خوان‌ها ایشان را بیچاره کردند و زمینه ساز انتقال قدرت از علی(ع) به معاویه بن ابوسفیان شدند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب اضافه کرد: گاهی روزه‌داری عبادت است، گاهی روزه‌خواری عبادت است. گاهی بیان مطالب عبادت است و گاهی سکوت عبادت و جهاد محسوب می‌شود.

باقری بنابی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) عبد ولی بودند، نه عبد سلیقه گفت: ارزش سکوت 25 ساله امیرالمؤمنین(ع) نزد خدا از جهاد برخی‌ها کمتر نبود و صلح امام حسن مجتبی(ع) نیز جهاد عظیم بود.

امام جمعه بناب در شرایط فعلی اطاعت از ولایت و رهبری را لازمه بقای نظام دانست و تصریح کرد: تندتر از امام حرکت کردن و یا کندتر از امام حرکت کردن از سوی هر فردی کار به دست دشمن می‌دهد؛ کما اینکه عقب ماندن از ولایت و رهبری نیز ایجاد فتنه می‌کند.

وی همچنین لازمه چنین موقعیتی را ایجاد وحدت و حرکت حول محور رهبری دانست و گفت: حکم و عقل اطاعت از نایب امام زمان(عج) را ایجاب می‌کند.

باقری‌بنابی ادامه داد: در چنین موقعیتی باید گوش به فرمان رهبری بوده و هرگونه نغمه‌های دیگر باید بریده شوند. امروز موقعیت کشور ما در مرحله‌ای است که باید سلمان گونه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی باید از مراجع تقلید، حوزه‌های علمیه و عالمان شاخص و نخبگان سیاسی الگو بگیریم و همه و همه پشت سر رهبری قرار گرفته و هیچگونه موضع‌گیری نشان ندهیم و حرف و حدیث دیگری اظهار نداریم.

امام جمعه بناب در ادامه با اشاره به قرارگرفتن در آستانه سال نو از مردم خواست تا به فکر فقرا و مسکین‌ها باشند و گفت: کمیته امداد امام خمینی بهترین و سالم‌ترین نهاد جهت دستگیری از مستمندان است.

انتهای پیام/60002/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول